ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که باید آگاه باشیم که در فضای مجازی چه چیز تولید می شود و چه کسانی از این محصول استفاده می کنند، از این رو استراتژی مدیریت فضای مجازی تصویب شده و به زودی اعمال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید رضا صالحی امیری در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) کرج، افزود: طلاق، ایدز، خشونت، تخریب، تهمت و بسیاری از آسیب های تاثیر فضایی است که در آن اخلاق و معنویت وجود نداشته باشد و انسانی که به نماز روی می آورد به عنوان یک گفتمان، اندیشه، اعتقاد و راهبرد استراتژیک برای حل مسائل اجتماعی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در موارد بسیاری بهداشت و استانداردهای لازم مد نظر قرار می گیرد، باید از سوی مردم و مخاطبان حساسیت در استفاده از فضای مجازی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از آسیب های اجتماعی به دلیل کم توجهی است، اضافه کرد: نمی توان جوانان را بیش از حد آزاد و یا محدود در فضاهای اجتماعی رها کرد. البته دولت در شورای عالی فضای مجازی تصویب کرد که فضای مجازی در کشور مدیریت و پالایش شود.
صالحی امیری با اشاره به تغییرات دهه اخیر، اضافه کرد: اخلاق، رفتار و شبکه های اجتماعی که بستر جدیدی برای آسیب های اجتماعی محسوب می شود، گرچه این امکان هم فرصت و هم تهدید است.
وی گفت: باید به دنبال راهی برای ترویج نماز و اخلاق در شبکه های اجتماعی بود، در غیر این صورت بی اخلاقی ها بستر را فراهم دیده و با یک جریان بزرگ اطلاعات بدون پالایش اقدامات خود را انجام می دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به زیبایی های موجود در فضای دهه اول انقلاب اسلامی، گفت: امروز سعادت کشور در بازگشت به ارزش هایی نظیر شهادت، ایثار، فضیلت جویی و همدردی است.
وی با اشاره به اینکه دهه اول انقلاب اسلامی زیباترین نقطه فرهنگی و اجتماعی ایران بود، گفت:‌ در دهه اول حرکت ارزش های اسلامی ناظر بر جنگ، جهاد و شهادت و رهبری بود.
صالحی امیری ادامه داد: در این دهه انطباقی بین فرهنگ رسمی و غیررسمی بود، وقتی که احساس یک حرکت در جامعه می شد، کلیت جامعه وارد شده و اعلام آمادگی می کرد. صالحی امیری گفت: در این دهه کمتر دچار آسیب، شکاف و چالش بودیم، بنابراین باید مختصات دهه اول به عنوان نقطه اصلی کانون انقلاب اسلامی کماکان تولید شود.

  • ۹۵/۰۹/۲۰

وزیر ارشاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">