ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه اندازی اینترنت ملی ظرف دو سال

| يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۵:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ، گفت: طی سال جاری با ثبت نام 8 میلیون نفری تلفن همراه ظرفیت شبکه ایران به اندازه 12 سال گذشته رشد و توسعه می یابد.
به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دکتر محمد سلیمانی ، در دیدار با دکتر عمر نذیر سالم وزیر ارتباطات روسیه، اظهارداشت: فعالیت ایران در زمینه تلفن همراه گرچه با تاخیر آغاز شده ، ولی به سرعت در حال پیشرفت است . هم اکنون به ازای هر 100 نفر صاحب تلفن همراه هستند.

دکتر سلیمانی ، تصریح کرد: شبکه اینترنت ملی ایران نیز ظرف دو سال آینده راه اندازی می‌‏شود و در کنار آن امکانات پستی و مخابراتی نیز توسعه می‌‏یابد.

وی ، با اشاره به پرتاب اولین ماهواره ایران در آبان سال گذشته ، اظهارداشت: در این زمینه برنامه دیگری نیز برای ساخت و ساز ماهواره در دست اقدام داریم.

دکتر سلیمانی ، در خصوص روابط دو کشور ایران و سوریه ، گفت: همکاری این دو کشور ریشه‌‏ای قوی دارد و امیدواریم دو وزارتخانه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری بیشتری داشته باشند.

وی ، افزود: موضع‌‏گیری‌‏های کشور سوریه به نفع ایران در مجامع بین المللی باعث افزایش همبستگی دو کشور و کاهش موفقیت آمریکا در منطقه می‌‏شود.

دکتر سلیمانی، با اشاره به تعامل کارشناسان دو کشور ، اظهارداشت: تبادل اطلاعات فی مابین کارشناسان ایران و سوریه گامی موثر در جهت توسعه روابط دو کشور خواهد بود.

وی ، خاطرنشان کرد: از آنجایی که دولت سوریه در پی گسترش اطلاع رسانی و خدمات تلفن ثابت و همراه از طریق شبکه NGN است انجام مشاوره‌‏هایی بین دو طرف در این زمینه بسیار ثمر بخش است.

در ادامه ، دکتر عمر نذیر سالم ، وزیر ارتباطات سوریه ، ضمن تاکید بر گسترش همکاری ایران و سوریه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات ، گفت: با تبادل اطلاعات فی مابین دو کشور از تکرار طراحی و برنامه‌‏ریزی در صنایع جلوگیری و دو بازار به یک بازار تبدیل می شود.

وی ، افزود: علی رغم وجود فشارهای مستکبران خوشبختانه هدف مشترک دو کشور به سوی تعالی بیشتر و بهبود امکانات معیشتی برای مردم است.

  • ۸۵/۰۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">