ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی سامانه مداخله در طلاق توافقی

| دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست مداخله در طلاق توافقی به صورت پایلوت در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: این سامانه در 11 استانی که بالاترین میزان طلاق را دارند، ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حبیب‌الله مسعودی‌فرید در نشست تخصصی معرفی، بررسی و نهایی‌ سازی سامانه ثبت درخواست مداخله در طلاق توافقی با اشاره به برگزاری جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی در حضور رهبر معظم انقلاب، گفت: در آخرین جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی، خدمات بهزیستی در حوزه خانواده، پیشگیری و کنترل از آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برنامه تقسیم کار ملی در قالب 18 کارگروه در شورای اجتماعی کشور شکل یافته است، تصریح کرد: بهزیستی در 15 کارگروه به عنوان عضو فعال است که در دو کارگروه آن نیز که مربوط به مباحث زنان سرپرست خانوار و آسیب‌های اجتماعی مربوط به کودکان است، متولی امر است.
وی با تأکید بر اینکه متولی مقوله طلاق در کشور در حال حاضر شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: با توجه به فعالیت‌های پیشگیرانه و مداخله‌گری سازمان در این حوزه، موضوع واگذاری مسئولیت طلاق در کشور به بهزیستی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اجتماعی کشور در دست بررسی است.
مسعودی‌فرید با اظهار اینکه عوامل محیطی، ژنتیکی، اقتصادی و اجتماعی از جمله علل وقوع طلاق در کشور هستند، ادامه داد: پس از جدایی والدین از یکدیگر نیز نیازمند ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی به والدین هستیم؛ چراکه در دوران پس از طلاق، فرزندان با پدر و مادر خود در ارتباط هستند و باید مداخلات بهنگام آموزشی، مشاوره‌ای و مددکاری در این حوزه داشت.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه با بررسی وضعیت طلاق در ایران و سایر کشورها در می‌یابیم که نبود مهارت گفتگو دلیل اصلی طلاق در جوامع است، افزود: نظام‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید طوری عمل کنند که مدت زمان در کنار خانواده بودن بیشتر شود.
وی در پایان با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست مداخله در طلاق توافقی به صورت پایلوت در استان خراسان رضوی، گفت: این سامانه ابتدا در 11 استانی که بالاترین میزان نرخ طلاق در کشور را دارند، برقرار خواهد شد.

  • ۹۵/۰۸/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">