ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی سامانه کاهش طلاق در 11 استان دیگر

| چهارشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۶، ۰۳:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

اراک - ایرنا - مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سامانه ملی کاهش طلاق در چهار استان راه اندازی شده است و تا پایان آذرماه در 11 استان دیگر فعالیت خود را آغاز می کند.

فریبا درخشان نیا روز چهارشنبه در حاشیه همایش سلامت اجتماعی، بسیج و بهزیستی در اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: اولویت راه اندازی سامانه کاهش طلاق در استان هایی است که رتبه بالایی در طلاق دارند.
وی اظهار کرد: در مرحله اول 11 استان مجهز به این سامانه خواهند شد و در مرحله بعد سایر استان ها می توانند از خدمات این سامانه بهره مند شوند.
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، کنترل و کاهش منطقی طلاق، ایجاد وحدت رویه، هم افزایی و وحدت بین دستگاهای مرتبط با کاهش طلاق را از اهداف راه اندازی سامانه ملی کاهش طلاق عنوان کرد.
درخشان نیا با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 165 هزار فقره طلاق در کشور ثبت شد افزود: درصدی از اختلافات بین زوج ها علاوه بر مداخلات اجتماعی تخصصی به طلاق می انجامد که اجتناب ناپذیر است.
وی اظهار کرد: کاهش پیامدهای طلاق و افزایش پایداری و سازش زوج ها از موضوع های مهمی است که با فعالیت این سامانه مورد توجه کارشناس قراردارد.
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: زوج هایی که با فعالیت این سامانه از جدایی منصرف شوند، بعد از سازش می توانند از خدمات مشاوره استفاده کنند.
درخشان نیا افزود: فرآیند کار در اجرای سامانه ملی کاهش طلاق، به این شکل است که زوج ها قبل از تقاضای طلاق و ثبت دعاوی ابتدا به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.
وی ادامه داد: با ثبت دعاوی در سامانه مداخله برای کاهش طلاق، زوج های متقاضی با همکاری قوه قضائیه، به مراکز مشاوره بهزیستی هدایت می شوند.
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی درباره هزینه مشاوره های کاهش طلاق نیز گفت: طبق قانون این مشاوره ها رایگان است و بهزیستی هزینه ها آن ها را متقبل می شود و این افراد از سوی کارشناسان مراکز مداخله در کاهش طلاق راهنمایی می شوند.
درخشان نیا افزود: اگر مشاوره ها منجر به سازش زوج ها نشود، پرونده اختلاف زوجین به دادگاه ارجاع می شود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز دراین همایش گفت: با توجه به اینکه موضوع آسیب های اجتماعی چند بعدی است می طلبد تمامی دستگاه های اجرایی استان وسازمان ها بهزیستی را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی یاری دهند.
بهروز رفیعی افزود:نگاه بهزیستی به اقشار آسیب پذیر شامل کودکان، معلولان، زنان و سالمندان سلامت اجتماع مدار است و درقالب برنامه و بسته حمایتی از آنان حفاظت می کند.
وی اظهار کرد: سلامت اجتماعی باید کمک کند تا روان سازی اتفاق افتد و کسانی که از نظر بضاعت جسمی، روانی و ذهنی ناتوان هستند به وضع مطلوب دست پیدا کنند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: نگاه مردم به معلول باید تغییر کند و با امکانات فعلی، معلولیت، ناتوانی و محدودیت به شمار نمی رود، رویکرد به حوزه سلامت نیز از سلامت جسمی فراتر رفته و ابعاد مختلف از جمله سلامت اجتماعی را در بر گرفته است.
حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

  • ۹۶/۰۹/۰۱

سامانه طلاق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">