ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت دفاع انگلیس با راه اندازی هنگ 13 سیگنال به دنبال تقویت امنیت سایبری این کشور است.
به گزارش سایبربان؛ بخش دفاعی انگلیس همچنان تلاش می کند از طریق مدرن سازی خود با تهدیدات سایبری که امنیت ملی این کشور را به خطر می اندازند بهتر مقابله کند. این بخش نیازمند توسعه و ارائه قابلیت های جدیدی است که قادر به مقابله مؤثر با تهدیدات سایبری باشد.
وزارت دفاع انگلیس اخیراً طی مراسمی در دورست (Dorset) از آغاز به کار سیزدهمین هنگ ارتباطی خبر داد. این واحد اولین هنگ اختصاصی سایبری نیروهای مسلح انگلیس است. این هنگ از اول ژوئن به طور رسمی آغاز به کارکرد و وظیفه آن محافظت از زیرساخت های مهم شبکه دفاعی انگلیس در داخل و خارج از این کشور است.
ارتباطات و فعالیت های درون شبکه ای ایمن، جزء الویت های وزارت دفاع انگلیس هستند؛ لذا سرمایه گذاری برای تقویت این بخش افزایش یافته است. این هنگ جدید متشکل از 250 متخصص با پیشینه فنی و مهارت های لازم است که قادر به توسعه نسل بعدی برنامه های اطلاعاتی هستند.
قرار است یک مرکز جدید امنیت اطلاعات سایبری در ارتش انگلیس افتتاح شود تا هنگ 13 سیگنال به عنوان عضو اصلی این مرکز فعالیت کند و دامنه سایبر دفاعی جزء وظایف اصلی این مرکز خواهد بود. این مرکز با نیروی دریایی و نیروی هوایی همکاری می کند تا امنیت کلیه کانال های ارتباطی نظامی را تأمین کنند. با تأسیس این هنگ جدید، علاوه برجذب متخصصان نیروی دریایی و هوایی انگلیس، مهارت های سایبری موجود از سراسر ارتش در یکجا جمع می شوند.
تیم های حفاظت سایبری بخشی از کادر فنی را تشکیل می دهند و وظیفه آن ها این است که هم زمان با اعزام نیروهای نظامی به عملیات، امنیت دامنه سایبری را تأمین کنند؛ مانند واحدهایی که در فضای حقیقی به دفاع از انگلیس می پردازند، تیم های حفاظت سایبری واحدهای تخصصی هستند که در فضای سایبری از شبکه های مهم نظامی انگلیس دفاع می کنند.
این هنگ در آینده نیازمند آن است که برای نیروها و کارکنان خارج از مرز خود زره دیجیتالی تأمین کند. در همین راستا این هنگ می تواند امنیت کانال های ارتباطی واحدهای نظامی را به خصوص در محیط های چالش برانگیز تأمین کند.
وزیر دفاع انگلیس هم زمان با راه اندازی این هنگ اظهار داشت:

این تغییر گامی است برای مدرن سازی نیروهای مسلح انگلیس در جنگ اطلاعات. حملات سایبری تقریباً به اندازه نبردهای فیزیکی کشنده هستند؛ بنابراین ما باید برای دفاع در برابر این حملات خود را آماده کنیم و هنگ 13 سیگنال کمکی حیاتی در راستای این دفاع است.

نام این هنگ جدید یادآور اولین گروه ویژه بی سیم است که قبلاً در سراسر WW2 فعالیت می کرد و کارهای ویژه ای در زمینه استفاده از رادیو و فناوری بی سیم با فرکانس بالا انجام می داد.
راه اندازی این هنگ جدید تنها بخشی از تلاش های وزارت دفاع انگلیس برای تقویت توانایی های دفاعی و تخصص های لازم است. وزارت دفاع انگلیس مدعی است ازآنجاکه توانایی های فنی دشمنان این کشور در حال پیشرفت است، احتمال به خطر افتادن امنیت ملی این کشور نیز افزایش می یابد. بخش دفاعی انگلیس با کمبود مهارت های امنیت سایبری مواجه است لذا به شدت در پی برنامه هایی است تا این کمبودها را جبران کند برنامه Cyber Discovery نمونه ای از این برنامه ها است. این هنگ مهارت های امنیت سایبری را به افراد 13 تا 18 سال آموزش می دهد و تاکنون 70 هزار نفر مورد آزمایش قرارگرفته اند.
با توجه به اینکه تهدیدات سایبری و دیجیتالی روزبه روز پیچیده تر می شوند، مدرن سازی بخش دفاعی انگلیس اگر اولین اولویت هم نباشد اما جزء اولویت های وزارت دفاع انگلیس است. در راستای این هدف، چندین برنامه برای تقویت فن آوری های ارتباطی و تأمین امنیت این فناوری ها راه اندازی شده است. راهبرد امنیت سایبری ملی انگلیس شامل بخش های مختلفی است که سرمایه گذاری 1.9 میلیارد پوندی این کشور در سال گذشته بخشی از این راهبرد است. تأسیس مرکز امنیت سایبری ملی برگرفته از همین راهبرد است و در حال حاضر به عنوان بخش اصلی دفاع سایبری امنیت ملی انگلیس عمل می کند.
در اطلاعیه هنگ 13 سیگنال جزئیاتی از نحوه همکاری این هنگ با مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس منتشرنشده است. انتظار می رود این هنگ زیر پرچم مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس فعالیت کند، به خصوص که تنها 250 عضو دارد. بااین وجود، ممکن است این تیم متخصص به طور ویژه روی شبکه های حیاتی نیروهای نظامی مستقر، تمرکز کند. این در حالی است که مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس هر هفته با میلیون ها حمله سایبری با دامنه گسترده مواجه است.

  • ۹۹/۰۴/۰۷

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">