ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه اندازی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

| يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۸۶، ۰۲:۲۴ ب.ظ | ۱ نظر

نخستین واحد الکترونیکی (مجازی) دانشگاه آزاد با نرم‌افزار آموزشی و محتوای دیجیتالی ساخته شده در داخل کشور در واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرد.

به گزارش فارس، فرامرز فتح‌نژاد رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد با اعلام این مطلب افزود: واحد مجازی دانشگاه آزاد اولین دانشگاه الکترونیکی ایرانی است که کلیه ابزار و خصوصا نرم‌افزار آموزشی و محتوای دیجیتالی آن به صورت بومی ساخته و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که واحد مجازی دانشگاه آزاد ثبت‌نام از اولین گروه دانشجویان علاقمند به تحصیل در واحد مجازی را آغاز کرده است، گفت: در این نوع از آموزش، کلاس‌های حضوری وجود نداشته و دسترسی به کلیه دروس و استادان مربوطه از طریق اینترنت در تمام ساعات برای دانشجوان امکان‌پذیر است.

فتح نژاد با اشاره به این مطلب که از لحاظ فضا در حال حاضر واحد مجازی دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات مستقر شده است، گفت: در حال حاضر واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خود را در رشته مدیریت فن‌آوری اطلاعات و در مقطع کارشناسی ارشد آغاز کرده است و با توجه به محدودیت اساتید رشته (IT) در ایران و اساتید راهنمای پایان نامه، در ترم اول تنها از 120 نفر ثبت‌نام به عمل خواهد آمد و در ترم‌های آتی این ظرفیت افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: سعی داریم رشته‌های مختلف و دروس تک واحدی زیادی را به واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد در آینده‌ای نزدیک اضافه کنیم.

رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد با اشاره به این مطلب که در این نوع از آموزش شاهد 30 درصد کاهش در شهریه تحصیلی دانشجویان هستیم، گفت: در حال حاضر دانشجویان واحد مجازی تنها 1 درصد شهریه کلاس‌های حضوری را پرداخت می‌کنند.

وی همچنین در رابطه با نحوه ثبت‌نام از متقاضیان نیز اضافه کرد: در مرحله اول برای احراز هویت پذیرفته‌شدگان و نیز هویت اسناد آنها یک بار از پذیرفته‌شدگان خواسته‌ایم حضوری برای تشکیل پرونده اقدام کنند ولی تکمیل ثبت‌نام اینترنتی است و کلیه دروس نیز تنها از طریق اینترنت ارایه خواهد شد و تنها امتحان نهایی پایان ترم به صورت حضوری بوده که الزاما در این واحد نیز نخواهد بود بلکه با هماهنگی‌های قبلی در نزدیک‌ترین واحد دانشگاه آزاد و در هر نقطه از کشور این امتحان برگزار می‌شود.

وی همچنین در خصوص مدارک صادر شده برای دانشجویان این دانشکده نیز با اشاره به این مطلب که مدرک واحد مجازی هیچگونه تفاوتی با سایر مدارک معتبر دانشگاه آزاد ندارد و این واحد با مجوز رسمی وزارت علوم و تحقیقات و فن‌آوری آغاز به کار کرده است، گفت: دانشجویان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد مانند سایر دانشجویان از امکانات معافیت تحصیلی استفاده خواهند کرد و این واحد اولین دانشگاهی است که کلیه محتوا، نرم‌افزار آموزشی به صورت بومی و تولید داخل کشور است.

  • ۸۶/۰۱/۱۹

نظرات  (۱)

این جمله که نوشته شده:کاهش 30 درصدی شهریه نسبت به سایر واحد ها یک کذب محض است.اگر صادق میباشد اثبات کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">