ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رتبه 88 ایران از نظر توسعه زیر ساخت ارتباطات

| چهارشنبه, ۷ دی ۱۳۸۴، ۰۸:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

سازمان مدیریت آنلاین دولتی وابسته به سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران را از نظر توسعه زیرساخت‌های ارتباطات از راه دور در سطح جهان هشتاد و هشتمین کشور و در سطح خاورمیانه هفتمین کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان مدیریت آنلاین دولتی شاخص زیرساخت‌های ارتباطات از راه دور برپایه فاکتور هایی از جمله تعداد خطوط تلفن ثابت و همراه و گستردگی شبکه اینترنت تعیین شده و ارقامی از 0تا 1 را در بر می‌گیرد که هر چه این رقم بیشتر باشد دلالت بر گستردگی بیشتر زیر ساخت‌های ارتباطات از راه دور یک کشور دارد.

در گزارش سال 2005 سازمان مدیریت آنلاین دولتی شاخص زیرساخت‌های ارتباطات از راه دور ایران 108/0 تعیین و رتبه ایران در میان 191 کشور جهان از این نظر 88 و در میان 11 کشور خاورمیانه‌ای هفتم اعلام شده است.

در میان کشورهای جهان سوئد با شاخص 84/0 اولین کشور جهان از نظر گستردگی زیرساخت‌های ارتباطات از راه دور شناخته شده است و پس از این کشور ایسلند با شاخص 77/0 و دانمارک با شاخص 764/0 به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

در میان کشورهای خاورمیانه‌ای نیز امارات متحده عربی با شاخص 364/0 در رتبه اول خاورمیانه قرار گرفته است و پس از این کشور به ترتیب کشورهای بحرین با شاخص 315/0، قطر با شاخص 312/0، کویت با شاخص /0269 ، عربستان با شاخص 145/0 ، عمان با شاخص 138/0 ، ایران با شاخص 108/0، اردن با شاخص97/0 ، سوریه با شاخص 46/0 ، یمن با شاخص 41/0 و عراق با شاخص 16/0 در مراتب بعدی قرار گرفته‌اند.

  • ۸۴/۱۰/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">