ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رد پیشنهاد اصلاح تعرفه ایرانسل

| سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۸۵، ۱۱:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

پیشنهاد شرکت ایرانسل، به منظور اصلاح تعرفه مبنی بر اعطای اختیار به مشترکان و محاسبه تعرفه مکالمه ایرانسل به ایرانسل بر اساس هر دقیقه 49.9 تومان و ایرانسل به خارج از شبکه بر اساس هر دقیقه 76 تومان توسط سازمان تنظیم مقررات رد و برگرداننده شد.
مهندس محمود خسروی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: ایرانسل، ابتدا باید تعرفه مکالمات مشترکان را بر حسب ثانیه محاسبه کرده و سپس پیشنهاد افزایش آن را ارائه دهد.

خسروی، گفت: ایرانسل می‌تواند پیشنهاد افزایش تعرفه را در قالب قانون و پروانه مربوطه (که مجاز به افزایش تعرفه و محاسبه آن، 20 درصد بالای تعرفه موثر اپراتور اول است) را به سازمان تنظیم مقررات ارائه دهد.

رییس سازمان تنظیم مقررات، تصریح کرد: تبلیغ تعرفه 49.9 تومانی و محاسبه مکالمه برحسب دقیقه که باعث تحمیل هزینه بیشتر بر مشترکان می‌شود، کاری غیر قانونی است که با این موضوع برخورد شده و تصمیمات بعدی نیز در راه است.

وی، افزود: در صورت عدم اصلاح این موضوع، اجازه برقراری ارتباط شهرهای بعدی به ایرانسل داده نمی‌شود و برخورد بعدی نیز قطع ارتباط ایرانسل خواهد بود؛ البته چون این امر فشارهایی را به مشترکان فعلی این شرکت وارد می‌آورد، با تلاش هیات‌مدیره ایرانسل و تغییرات نرم‌افزاری از سوی آن‌ها این اتفاقا رخ نخواهد داد.

خسروی، تاکید کرد: در صورت عدم اصلاح تعرفه از دقیقه به ثانیه، اجازه برقراری ارتباط سایر شهرهای کشور به ایرانسل داده نمی‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پایان گفت: خسارات وارده به مشترکان ایرانسل در خصوص محاسبه تعرفه برحسب دقیقه به جای ثانیه نیز طبق اعلام مسوولان ایرانسل، "تا ریال آخر" بازخواهد گشت.

ایرانسل از آنچه تولید داخل بوده استفاه کرده‌است

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات،اعلام کرد ایرانسل گزارشی درباره چگونگی اجرای بند ‪ ۶‬ماده واحده مجلس پیرامون خرید ‪ ۵۱‬درصد تجهیزات از داخل ارایه کرده که براساس آن دستگاه‌های تولید داخل را خریداری کرده‌است.

"محمود خسروی" روزسه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه ارتباطات ایرنا افزود: وقتی در زمان کسب حق امتیاز اپراتور دوم و بعد از آن تولید داخلی تجهیزات شبکه تلفن همراه وجود ندارد ، نمی‌توان به متولی اعلام کرد از ‪۵۱‬ درصد تولید داخل استفاده کند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: بنا بر این ، ایرانسل خود انتقال فناوری را آغاز کرده است و از جمله در قراردادی که با شرکت " هوابی" چین داشته، آن را ملزم کرده که خط تولید خود را بعد از مدتی به ایران بیاورد.

به گفته وی، " با اینکه ساله‌ای سال است که بیش از یک سوم شبکه تلفن همراه ایران از نوکیا تامین می‌شود، تنها ایرانسل بوده که‌مدیرعامل‌این شرکت را به ایران آورده و اعلام کرده اگر می‌خواهد درشبکه ایرانسل شرکت کند باید فناوری خود را به ایران انتقال دهد و در ایران تولید کند".

هفته گذشته از وزیر صنایع و معادن نقل شد که گفته است چون ایرانسل به این بند از ماده واحده عمل نکرده، ممکن است قرارداد آن معلق شود.

خسروی گفت: در ایران همه جلوی کار را می‌توانند بگیرند ، اصل مطلب این است که بتوان زمینه انجام کاری را فراهم کرد.

وی افزود: وزارت صنایع ابتدا باید خط تولید داخلی تجهیزات تلفن همراه راراه بیندازد و این خط تولید گواهینامه تایید بگیرد، آنگاه اگر کسی به تعهدش در قبال استفاده از تجهیزات داخلی عمل نکرد، قابل بازخواست است.

معاون وزیر ارتباطات همچنین گفت: به‌رغم اینکه اپراتور دوم تلفن همراه مانند کودک تازه متولد شده‌است و نیاز به‌مراقبت دارد، ولی وجودش خیرو برکت -های زیادی مثل رقابتی شدن فضای کار، پایین آمدن تعرفه‌ها و خدمات جدیدتر و بهتر (مثل اینترنت از طریق تلفن) دارد و مشتری‌مداری وقتی مفهوم می‌یابد که رقابتی باشد.

وی ادامه داد: پروژه اپراتور دوم بدون یک ریال هزینه کردن ایران، حدود یک میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد کشور کرده و بین چندهزار نفر بصورت مستقیم،از نصب‌کنندگان تجهیزات گرفته تا توزیع‌کنندگان سیم‌کارت، کار ایجاد کرده واین گونه صحبتها مقداری روی سرمایه‌گذاران خارجی و مردم تاثیر دارد.

  • ۸۵/۱۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">