ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رشد کمی تلفن باید دو برابر شود

| دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۸۵، ۰۵:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت‌: نیازهای جامعه‌ی ما در شرایط حاضر به گونه‌ای است که نمی‌توان همه‌ی آن‌ها را برطرف کرد، همه‌ی افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، انتظار دارند که سیم‌کارت‌هایشان را ظرف یک روز تحویل بگیرند که البته پس از اعلام قرعه‌کشی، چاره‌ای جز صبر نیست.
به گزارش (ایسنا)، محمد سلیمانی در مراسم معارفه‌ی مهندس روح الهی- مدیر عامل جدید شرکت مخابرات استان تهران، با بیان این که پیشرفت در حوزه‌ی فناوری اطلاعات باید به گونه‌ای باشد که در سال ‌٨٥ در زمینه‌ی تلفن همراه و ثابت تا دو برابر رشد کمی‌ داشته باشیم، اظهار داشت: خدمات ارزش افزوده در بخش تلفن ثابت گسترش چشمگیری نداشته است و باید برای توسعه‌ی آن تلاش کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود‌: نیاز مردم در بخش روستا‌یی و مناطق عقب افتاده؛ بسیار بالاست اما شرایط اقتصادی این مناطق مانع از سرعت توسعه‌ی مخابراتی این مناطق ا ست.
او افزود‌: پیش‌بینی می‌شود اگر مهلت ثبت‌نام سیم‌کارت‌های تلفن همراه تا دو هفته تمدید می‌شد؛ ‌٥/١ میلیون نفر دیگر هم ثبت‌نام می‌کردند.
وی ادامه داد‌: در تهران شرایط خاصی حاکم است و هر چه خدمات را افزایش دهیم؛ باز هم جای کار دارد، البته تحولات تکنولوژیکی که شکل می‌گیرد، به نفع توسعه‌ی کشور است و از نظر اقتصادی بستر رشد را فراهم می‌سازد.
وی تصریح کرد: با ارایه‌ی خدمات ارزش افزوده در تهران و استفاده از نوآوری‌های جدید با توجه به شرایط فرهنگی این استان، توسعه‌ی این اقدامات عملی ‌است و با سود حاصل از این امکانات می‌توان در توسعه‌ی مناطق محروم بهره برد.
وزیر ارتباطات تاکید کرد‌: کمبودهای زیرساختی باید برطرف شود که این امر نیاز به حرکت گروهی گسترده‌ای دارد، و اگر ما در برخی زمینه‌ها کوتاهی کنیم سایر بخش‌ها ناچار به برطرف کردن آن‌ها خواهند شد.
وی افزود‌: برخی معضلات فرهنگی به این دلیل است که ما نتوانسته‌ایم تمامی ‌مسائل شبکه‌یی را تحت پوشش خود قرار دهیم و گاهی شاهد هستیم که گروه‌هایی خدمات می‌دهند که تحت کنترل ما نیستند و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کنند.
سلیمانی با تاکید بر توجه به توسعه‌ی فرهنگی در کشور گفت‌: ایجاد حصار و مانع برای تهاجم فرهنگی به کشور از نظر فنی بر عهده‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
شایان ذکر است؛ خسروی- مدیر عامل سابق شرکت مخابرات ایران، در این مراسم گزارشی از عملکرد شرکت مخابرات استان تهران در مدت پنج سال حضور خود پرداخت و گفت‌: خدمت‌رسانی در تهران حساسیت بسیار بالایی دارد و تلاش کردیم در این مدت مشکلی را از جانب این شرکت برای متولیان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به وجود نیاوریم تا آنان بتوانند به دغدغه‌ی اصلی خود یعنی تلفن همراه بپردازند.

  • ۸۵/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">