ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال، از جریان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق با فرهنگ بومی، ملی و اسلامی در حوزه رسانه های دیجیتال کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'سید محمد حسینی' در نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در محل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی که جمع کثیری از خبرنگاران و عکاسان نیز حضور داشتند، از تلاشهای ارزنده اصحاب رسانه در پوشش خبری و تصویری رخدادهای کشور قدردانی کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور ایجاد مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مولود دولت نهم دانست که تاکنون توانسته با برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف به کسب تجارب مفیدی دست یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد ا سلامی شرایط را برای حمایت از فعالیت های دیجیتال کشور مناسب و روبه توسعه خواند و با بیان اینکه اقداماتی در سه حوزه ساماندهی، حمایت و فرهنگ سازی صورت گرفته است، گفت: ضوابط، مقررات، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و وظایف در حیطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ضابطه مندشدن بطور اساسی مورد بررسی قرار گرفته است.

حسینی، مهمترین اهداف جشنواره ها و نمایشگاههای رسانه های دیجیتال را ایجاد جایگاهی برای عرضه و ارزیابی رسانه های دیجیتال، فراهم کردن محیطی برای ایجاد همدلی و هم افزایی میان پدید آورندگان آثار در حوزه رسانه های دیجیتال، کاهش هزینه، توسعه دسترسی عمومی به میراث مکتوب تاریخی، علمی، فرهنگی، دینی و هنری، حمایت از افراد، مراکز، موسسات، تشکل ها و شرکت های فعال در این حوزه، بسترسازی لازم برای تحقق جنبش نرم افزاری در حوزه محتوایی فناوری اطلاعات، فراهم کردن بستر لازم برای صادرات نرم افزاری های رایانه ای، ارتباط و تعامل با کشورهای دارای تکنولوژی دیجیتالی به منظور افزایش سطح کیفی محصولات تولیدی در داخل کشور بیان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشد کیفی و کمی جشنواره چهارم نسبت به دیگر جشنواره ها گفت: مجموع آثار ارائه شده در بخشهای مختلف 60 درصد و تعدد غرفه ها 30 درصد رشد داشته که بیشترین رشد مربوط به بخش پایگاههای اینترنتی است.

حسینی، نرم افزارهای رسانه ای، بازیهای رایانه ای، نرم افزارهای تلفن همراه، پایگاههای اینترنتی، هنرهای دیجیتال و پژوهش، فناوری و نوآوری در رسانه های دیجیتال را شش بخش عمده این جشنواره عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد شرکت کنندگان در بخش های نمایشگاهی امسال را به ترتیب در بخش نخست 800 آثار، بخش دوم 15000 ، بخش سوم 56 اثر، در بخش چهارم 80 اثر، در بخش پنجم 50 اثر و در بخش ششم 114 اثر تاکنون ارائه شده است.

حسینی با بیان اینکه برای دومین سال پیاپی امکان دفاع از آثار شرکت کننده توسط تولید کننده آن فراهم شده است اضافه کرد: برای نخستین بار است که در جشنواره ای امکان دفاع از آثار برای تولید کننده فراهم می شود تا از تمامی بخش های مختلف تولید آثارش بتواند دفاع کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آثار در دو بخش محورهای شکلی و محتوایی ارزیابی می شود، افزود: از تعدادی از آثار برتر جهان اسلام در بخشهای اصلی جشنواره تقدیر خواهد شد.

حسینی با بیان ضرورت توانمندسازی مردم و خانواده ها برای ممانعت از دسترسی به اطلاعات مضر و غیراخلاقی در محیط دیجیتال بخصوص از طریق وب، از نشست های تخصصی با حضور متخصصان بین المللی و کارشناسان داخلی تحت عنوان'برپایی روز رایانه پاک' در زمان برگزاری نمایشگاه خبر داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وزارتخانه ها و دستگاههای مختلفی همچون آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، امورخارجه، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بنیاد شهید و ایثارگران، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان ملی جوانان ، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی و دهها دستگاه دیگر که در زمینه برگزاری این نمایشگاه همکاری کرده اند، قدردانی کرد.

در این نشست 'عیسی زارع پور' رییس چهارمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال نیز این نمایشگاه را رویدادی بی نظیر و متفاوت با دیگر نمایشگاههای دنیا به دلیل وجود برنامه های نرم افزاری دانست و گفت:‌ به دلیل کمبود فضا امکان برگزاری گسترده تر این نمایشگاه میسر نشد و ناگزیر به انتخاب براساس شرایط و اولویتها شدیم.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 16 هزار اثر از آثار ارائه شده توسط متخصصان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته که نفرات دوم و سوم در تاریخ 20 مهر در محل نمایشگاه تقدیر می شود و نفرات نخست نیز در مراسمی در تاریخ 27 مهر ماه در تالار وحدت مورد تقدیر قرار می گیرد.

چهارمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در فضایی به وسعت 70 هزار مترمریع با بیش از 850 غرفه و معرفی و ارائه بیش از 20 هزار اثر در شش بخش از تاریخ 15 تا 24 مهرماه در مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست همچنین به سئوالات خبرنگاران در بخش های مختلف پاسخ داد که در بخش دیگر خبر خواهد آمد.

  • ۸۹/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">