ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رشد2900 درصدی کابران اینترنتی در ایران

| چهارشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۸۶، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار جهانی اینترنت نشان می دهد ایران با برخورداری از 5/7 میلیون کاربر اینترنتی بیشترین شمار کاربران اینترنتی در سراسر خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این آمارها نشان می دهند که در خاورمیانه بالغ بر 193 میلیون نفر زندگی می کنند که از این تعداد بالغ بر 5/19 میلیون تن کاربر اینترنتی هستند که ایران با برخورداری از 5/7 میلیون کاربر سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

این آمارها نشان می دهند که با توجه به وجود تنها 250 هزار کاربر اینترنتی در ایران در دسامبر سال 2000 و رسیدن این رقم به عدد قابل توجه 5/7 میلیون نفر، رشد 2900 درصدی در این زمینه صورت گرفته است.

بر اساس این آمار به جز ایران که رقم چشمگیر 5/7 میلیون کاربر را به خود اختصاص داده است، تنها عربستان (540/2 میلیون)، سوریه (100/1 میلیون) و امارات (397/1 میلیون ) در خاورمیانه هستند که شمار کاربران اینترنتی آنها از مرز یک میلیون کاربر فراتر رفته است.

این آمارها همچنین نشان می دهند که شمار کاربران اینترنتی در خاورمیانه تنها 2 درصد از کل کاربران جهانی را تشکیل می دهد.

  • ۸۶/۰۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">