ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رفع اختلال سایت ثبت نام کارت ملی تا ۴۸ ساعت آینده

| يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۶:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از رفع اختلال و بازیابی اطلاعات ثبت نام کنندگان کارت ملی هوشمند در سایت قدیمی و رفع اختلال سایت تا 48 ساعت آینده خبردادو گفت : افرادی که به دلیل اختلال سایت مجبور به دو بار پرداخت هزینه شده اند تا هفته آینده هزینه اضافی به حساب آنها واریز خواهد شد.  

سیف‌الله ابوترابی،سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت وگو با گسترش نیوز درباره اختلال در سایت ثبت نام کارت ملی و از بین رفتن سوابق اطلاعات و امکان پیگیری کارت ملی گفت:با توجه به اختلال به وجود آمده در سایت ثبت نام کارت ملی برخی افراد به دلیل قطع ارتباط هنگام پرداخت هزینه به ناچار مجبور به ثبت نام مجدد و پرداخت هزینه شده اند.  جامعه هدف شناسایی و پول از خزانه دریافت شده بر همین اساس طی روز های آتی مبالغ به همان حسابی که اقدام به پرداخت کرده اند واریز خواهد شد.

 وی با اشاره به افرادی که در سایت قدیم اقدام به ثبت نام کرده اند،گفت:با راه اندازی سایت جدید در عمل امکان پیگیری ثبت نام های انجام شده در سایت قدیمی وجود نداردکه با بازیابی اطلاعات ظرف ۴۸ ساعت آینده این مشکل بر طرف خواهد شد و مردم نگران هزینه و اطلاعات ثبت شده خود نباشند.

 ابوترابی با اشاره به این که مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند تا پایان سال ۹۷ تمدید شده است،اظهارکرد:با توجه به این که کارت های ملی هوشمند کابردی است و بناست به شبکه بانکی کشور متصل شود ،توصیه می شود هم وطنان در اسرع وقت اقدام به ثبت نام کنند تا در امور اداری و بانکی خود دچار مشکل نشوند و بتوانند از امکانات کارت ملی هوشمند استفاده کنند.

 

افراد واجد شرایط برای دریافت کارت هوشمندملی اقدام کنند

در همین حال سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت:افرادی که دارای کارت ملی(نمونه قدیم)هستند و افراد بالای 15 سال فاقد کارت ملی ،برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

سیف الله ابوترابیدر گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بحث کاربردی کردن کارت هوشمند ملی جدی است،بنابراین تمام افرادی که دارای کارت ملی نمونه قدیم هستند به منظور دریافت خدمات قابل ارائه با کارت هوشمند ملی ،ضروری است که برای دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند .
وی ادامه داد: در حال حاضر با کارت ملی ،افراد احراز هویت می شوند و برخی از بانک ها نیز مانند بانک ملت با کارت هوشمند ملی چند خدمت بانکی مانند ،افتتاح حساب ،واریز وجه و انتقال وجه را انجام می دهند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با مسئولان ذیربط و دولت بحث کاربردی کردن کارت هوشمند ملی جدی تر شده است .
وی اضافه کرد:به عنوان مثال با هماهنگی های انجام شده با سازمان ثبت اسناد و املاک ،قرار است تفاهم نامه ای در اردیبهشت ماه با سازمان ثبت احوال منعقد شود تا خدمات سازمان ثبت اسناد از طریق کارت هوشمند ملی ارائه شود .
ابوترابی گفت : بنابراین به منظور استفاده از خدمات قابل ارائه با کارت هوشمند ملی ،افراد برای تعویض کارت ملی خود اقدام کنند تا بتوانند از این خدمات استفاده کنند .
سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه پیش از این اعلام شد بود افرادی که کارت ملی آنان تاپایان سال 89 اعتبار دارد برای دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان سال 96 اقدام کنند ،اعلام کرد:مهلت دریافت کارت هوشمند ملی برای این افراد تا پایان سال 97 تمدید شده است .
ابوترابی ادامه داد:افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند به ادارات پست ،ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.
وی گفت: مراجعه کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی حداکثر 31 هزار تومان باید پرداخت کنند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: از این رقم 11 هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و 20 هزار تومان هم به خزانه دولت واریز می شود.
ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی می توانند، ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه برای تمام افراد بالاتر از 15سال کارت هوشمند ملی صادر می شود.
وی اظهار کرد: این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند و یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند که این دفاتر هزینه ای را برای پیش ثبت نام از آنها دریافت می کنند.
وی ادامه داد: در مرحله ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزو افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.
کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است،مردم انتظار دارند که یک کارت هوشمند داشته باشند و همه خدمات در حوزه دولت الکترونیک را با آن دریافت کنند ،به همین منظور هیات وزیران طی مصوبه‌ای مقرر کرد که این امکان فراهم شود وتجمیع کارت‌های هوشمند صورت گیرد.
پیش بینی شده است تا پایان سال 97 برای تمام ایرانیان واجد شرایط این کارت صادر شود .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">