ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رفع تحریم ها، واسطه‌های مخابرات را حذف کرد

| چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ | ۰ نظر

سخنگوی شرکت مخابرات ایران رفع تحریم ها را سبب حذف واسطه ها در این بخش دانست و گزینه هایی مانند سرعت ارائه خدمت و مدت سرمایه گذاری را عامل انتخاب شرکت های همکار از میان کشورهای آسیایی و اروپایی آماده فعالیت در ایران اعلام کرد.

«داود زارعیان» به خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای برجام چندین شرکت آسیایی و اروپایی برای همکاری با بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بویژه مخابرات ایران و اپراتورهای کشور آمادگی خود را اعلام کردند.
به گفته وی، آمادگی اعلام شده از سوی این شرکت ها برای سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم است و به سبب رعایت استانداردهای بخش فناوری ارتباطات و اطلاعات از سوی تولیدکنندگان مهم آسیایی و اروپایی تفاوت چندانی بین آنها نیست و همین امر قدرت انتخاب ایران را افزایش می دهد.
زارعیان افزود: رعایت دو اصل سرعت ارائه فناوری و زمان طولانی تر برای تامین مالی، سرلوحه کار با شرکت های برگزیده خواهد بود.
برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران است که در تاریخ 14 ژوئیه 2015 میان ایران و کشورهای گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) در شهر وین صورت گرفت.
شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران بهره گیری از فاینانس (تسهیلات ارزی میان مدت) را فرصتی برای توسعه بخش مخابرات دانست.
فاینانس به معنی تامین منابع مالی طرح های تولیدی از سوی موسسه های مالی مانند بانک هاست که شرکت های بیمه اعتبار صادرات بازپرداخت آنها به اعتباردهنده را تضمین می کنند.
سخنگوی شرکت مخابرات از مذاکره با شماری از شرکت های علاقه مند به همکاری با ایران خبر داد و افزود: این مذاکره ها به نتایج مثبتی رسیده است که بزودی شاهد آثار آن خواهیم بود.

** حذف واسطه ها؛ نتیجه رفع تحریم ها
زارعیان کاهش هزینه واردات تجهیزات مخابراتی را از آثار مثبت اجرای برجام برشمرد و گفت: پیش از این خرید تجهیزات توسط واسطه ها صورت می گرفت که همین امر افزایش قیمت ها را به دنبال داشت اما اکنون با برداشته شدن تحریم ها، واسطه ها از بین رفته است و خرید به طور مستقیم و با هزینه کمتر انجام می شود.
مدیرکل دفتر روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران مهمترین اثر پساتحریم در بخش مخابرات را کاهش 20 تا 30درصدی قیمت تجهیزات عنوان کرد و افزود: پول تولیدکننده نیز به صورت مستقیم واریز می شود و کارها سرعت می گیرد.
به گفته وی، واریز غیرمستقیم پول تجهیزات خریداری شده از سوی واسطه ها به حساب تولیدکنندگان اصلی، عاملی برای گران تر شدن تجهیزات بود که با اجرای برجام رفع می شود.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران افزایش سرعت ورود تجهیزات مخابراتی با حذف واسطه ها را از دیگر مزیت های اجرای برجام برای کشور برشمرد و گفت: اکنون زمان زیادی برای رسیدن تجهیزات خریداری شده و استفاده از آنها صرف نمی شود و پروژه ها با سرعت زیادی اجرا می شود.
وی یکی از پیامدهای تسریع در واردات را استفاده از تازه ترین فناوری ها دانست و گفت: فناوری ارتباطی و مخابراتی با سرعت باورنکردنی درحال تغییر است. در گذشته طولانی بودن زمان واردات، ما را از فناوری های نوین محروم می کرد که اکنون این مشکل برطرف شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">