ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رمزارز گرفتار پدرخوانده‌ها و مافیا نشود

| چهارشنبه, ۲ تیر ۱۴۰۰، ۰۵:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جلوی نفوذ مدیران فاسد اقتصادی در حوزه ارز دیجیتال گرفته شود، گفت: وزارت کشور و اطلاعات بازار رمز ارزها را رصد کنند.

به گزارش فارس، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در طی تذکر شفاهی در صحن علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان اظهار داشت: افزایش سرسام آور تورم در سال ‌های اخیر موجب شده تا بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول‌ شان سراغ برخی فعالیت‌ های اقتصادی بروند که اطلاع دقیقی از وضعیت و آینده آن ندارند و همین موضوع باعث شده تا نقدینگی سرگردان هر از گاهی در یکی از بازارهای ارز، سکه، خودرو و بورس سر درآورد که آخرین آن، ارزهای دیجیتال است.

وی افزود: در عین اینکه عدم ساماندهی این وضعیت در داخل کشور، منجر به فعالیت زیرزمینی و اصطلاحا سیاه در بازار رمزارزها می شود که این موضوع مضرات فراوانی برای اقتصاد و امنیت کشور دارد، اما نمی توان عنان این ساماندهی را در اختیار افراد و مجموعه هایی در داخل قرار داد که علاوه بر تلاش برای انحصار و حذف رقبا از بازار، شرکای خاموش شرکت‌ها و مجموعه های مشکوک خارجی هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چگونه است که برخی نهادهای صنفی که مجوز خود را از این دولت گرفته اند تا یاور و حامی مجموعه ها و شرکتهای دانش بنیان ایرانی در این عرصه باشند، بر خلاف اساسنامه و شرح وظایف خود و کمک به فعالان ایرانی، سراغ تبلیغ خروج ارز از کشور می روند و به هیچ نهادی هم خود را پاسخگو نمی دانند؟ معنای اخلال در نظام اقتصادی، مگر غیر از تشویق و مشارکت به خروج ارز از کشور است.

علیزاده همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استعلام از ضابطان قضایی نشان می‌دهد برخی از مدیران این تشکل ها و نهادها، پرونده های مهم اقتصادی مفتوح دارند، لذا از وزرای کشور، اقتصاد و اطلاعات میخواهم با رصد دقیق و جدی این جریان مرموز و نفوذی در فضای اقتصاد کشور، اجازه ندهند دنیای نوپا رمزارز در کشورمان، گرفتار پدرخوانده ها و مافیایی شود که جز منفعت شخصی و سرمایه گذاری پولهای ملت ایران در خارج از کشور، به هدف دیگری نمی اندیشند.

  • ۰۰/۰۴/۰۲

ماینینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">