ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رمز موبایل قاتل سفیر روسیه شکسته نشد

| شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

روزنامه ینی شفق در خبری اعلام کرد که تلاش کارشناسان روسی مستقر در آنکارا به منظور شکستن رمز تلفن همراه مولود مرت آلتین تاش قاتل آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه ناکام ماند.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از این رسانه، کارشناسان روس که در چهارچوب تحقیقات در رابطه با سوء قصد آندره کارلوف سفیر کبیر روسیه در آنکارا به سر می برند و با دادستان ترکیه در این راستا دیدارهایی داشته اند، به رغم همه تلاشها، موفق به شکستن رمز تلفن همراه قاتل کارلوف نشدند.
به نوشته این رسانه، دادستانی آنکارا اعلام کرد برای شکسته شدن رمز تلفن با یک شرکت معتبر خارجی تماس برقرار کرده و کارشناسان مجرب آن شرکت، ماه آینده به آنکارا خواهند آمد.
به گزارش ایرنا، اواخر سال گذشته میلادی روزنامه صباح در خبری اعلام کرد که پس از یافتن تلفن همراه آلتین تاش در محل حادثه، تلاش متخصصان داخلی ترکیه به منظور رمزگشایی آن آغاز شد ولی به دلیل دارا بودن رمز پیچیده حروفی و عددی، تاکنون موفق به یافتن رمز تلفن همراه وی نشدند.
سال گذشته مذاکراتی از سوی دادستانی آنکارا و سازمان فناوری و اطلاعات ترکیه با یک شرکت فعال در سرزمین های اشغالی به منظور رمزگشایی از این تلفن همراه صورت گرفت و این شرکت خواستار خروج این تلفن همراه از کشور ترکیه شد ولی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با این اقدام مخالفت کرد.
روزنامه صباح افزود: بنا به گفته رییس سازمان فناوری و اطلاعات ترکیه، با خرید نرم افزارهای پیشرفته و دعوت از متخصصان خارجی، تلاش برای رمزگشایی در داخل ترکیه ادامه خواهد یافت.
پیش از این حافظه رایانه مولود مرت آلتین تاش قاتل سفیر روسیه توسط دو تیم از متخصصان روس و ترک بازیابی و در جریان آن ارتباط مولود آلتین تاش با گروه گولن مسجل شده بود.
آندره کارلوف سفیر سابق روسیه در آنکارا 19 دسامبر سال 2016 (شامگاه 29 آذرماه 1395) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس توسط مامور پلیس ترکیه هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

  • ۹۶/۱۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">