ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روبـات عزیز! لطفا شلنـگ تخته نینـداز

| سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۳۲ ب.ظ | ۱ نظر
دانشمندان دانشگاه فناوری چلمرز معتقدند که با کم کردن شتاب روبات‌های صنعتی، میزان مصرف انرژی را می‌توان تا 40 درصد کاهش داد و آنها سعی کردند که با بهینه‌سازی الگوریتم حرکت این روبات‌ها از میزان اتلاف انرژی در آنها جلوگیری کنند.
Chalmers- روبات‌هایی که با سرعت زیاد حرکت می‌کنند و حرکات‌شان شلنگ‌تخته‌ای است هم خودشان دچار مشکل می‌شوند و هم آدم‌های اطرافشان را عصبی می‌کنند. اکنون شرکت جنرال موتورز آمریکا که یکی از غول‌های خودروسازی و صنایع مرتبط با آن در جهان است برای چاره‌اندیشی در این راه سرمایه‌گذاری کرده است. 
تحقیقات تازه نشان می‌دهد که حرکات سریع و بدون وقفه و خشک روبات‌ها نه ‌تنها باعث تصادف و اختلال در کار خود آنها می‌شود، بلکه 40 درصد انرژی بیشتری را می‌طلبد. محققان در این تحقیق متوجه شدند که روبات‌هایی که با الگوریتم‌های نرم‌تر کار می‌کنند و می‌توانند خود را تطبیق دهند، انرژی بسیار کمتری نسبت به مشابه‌های عجول خود نیاز دارند. در کارخانه‌های فعلی، روبات‌ها با حداکثر سرعت خود به کار مشغولند و گاهی از خط تولید جلو می‌افتند و باید منتظر بمانند تا همکاران اتوماتیک یا انسانی آنها مرحله کار خود را به اتمام برساند. برای حل این مشکل، کدهای تازه‌ای توسط این محققان نوشته شد که روبات‌های صنعتی را به موجودات نرم‌خوتری تبدیل می‌کند و این به نفع همه است. 
نیمی از انرژی الکتریکی مصرفی در شرکت عظیم جنرال موتورز، توسط روبات‌ها مصرف می‌شود و اگر راهی وجود داشته باشد که این شرکت بتوان این میزان مصرف را نصف کند، حتما برای داشتن کدها و الگویتم‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. این کار اتفاق افتاده به زودی شاهد اجرای آن در بخشی از خطوط تولید جنرال موتورز خواهیم بود. محققان این پروژه اظهار امیدواری کرده‌اند در راستای جلوگیری از اتلاف انرژی در جهان، این الگوریتم‌های تازه به‌زودی در روبات‌ها به کار گرفته شود تا در سراسر جهان شاهد کاهش مصرف انرژی باشیم.  بازوهای روباتیک، یکی از ارکان کارخانه‌های صنعتی امروز دنیا در خط مونتاژ هستند که بخش زیادی از اتلاف وقت را از بین برده‌اند و در صورتی که بتوانند بر اتلاف‌های انرژی خود نیز چیره شوند، پیشرفت بزرگی در صنایع ایجاد خواهند کرد.(منبع:فناوران)
  • ۹۴/۰۶/۱۰

نظرات  (۱)

سلام
سایت خوبی دارید. 
تیتر های خوبی انتخاب می کنید؛ دمتون گرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">