ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روسیه تلگرام را جریمه کرد

| جمعه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

دادگاهی در روسیه جریمه‌ای ١٧ میلیون روبلی برای فیس بوک و ١٠ میلیون روبلی برای تلگرام تعیین کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، مقامات روسیه به دلیل عدم حذف محتوای ممنوع به فیس بوک و تلگرام دستور دادند جریمه‌ای کلان بپردازند.

به طور دقیق‌تر دادگاهی در مسکو جریمه‌ای ١٧ میلیون روبلی (معادل ۲۳۶ هزار دلار) برای فیس بوک و ١٠ میلیون روبلی (معادل ١٣٩ هزار دلار) برای تلگرام تعیین کرد. البته هنوز مشخص نیست این دو شبکه اجتماعی چه نوع محتوای ممنوعی را از پلتفرم هایشان حذف نکرده‌اند.

این دومین بار در این اواخر است که روسیه این دو شرکت را جریمه می‌کند. در ۲۵ می به فیس بوک دستور داده شد به دلیل عدم حذف محتوای غیرقانونی به پرداخت جریمه‌ای ۲۶ میلیون روبلی بپردازد. یک ماه قبل نیز تلگرام به دلیل عدم حذف محتوای تشویق به تظاهرات در این کشور به پرداخت جریمه‌ای ۵ میلیون روبلی محکوم شد.

این در حالی است که سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه سعی دارد شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های فناوری را به پیروی از قوانین کشور وادار کند. در همین راستا پهنای باند توئیتر نیز به دلیل عدم حذف محتوای غیرقانونی محدود شد.

  • ۰۰/۰۳/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">