ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رونق کاسبی پزشکان تقلبی در فضای مجازی

| يكشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت، صلاحیت پزشکان در فضای مجازی را متذکر شد و گفت: اخیراً پزشکی را به دادگاه معرفی کردیم که اصلاً وجود خارجی در ایران ندارد، بنابراین مردم در صورت مشاهده تبلیغات ناصحیح پزشکان در فضای مجازی به ۱۵۹۰ و ۱۶۹۰ گزارش دهند.

 سید محمد حسین میردهقان ــ مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ویزیت در فضای مجازی قابل قبول نیست، اظهار داشت: اگر معاینه فیزیکی نباشد، اصل ویزیت زیر سؤال می‌رود و هر اتفاقی که منجر به درمان و تجویز دارو باشد، لازمه دیده شدن مریض از سوی پزشک است.

میردهقان، صلاحیت پزشکان در فضای مجازی را نیز متذکر شد و افزود: با موارد متعددی روبه‌رو شدیم و پرونده‌هایی نیز در دست بررسی قضایی است و اخیراً پزشکی را به دادگاه معرفی کردیم و متوجه شدیم وی اصلاً وجود خارجی در ایران ندارد.

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تأکید کرد: مردم باید به ما کمک کنند و سیستم نظارتی وزارت بهداشت را در جریان قرار دهند که قطعاً با خاطیان نظارت و برخورد نیز خواهد شد.

میردهقان تکمیل برخی ویزیت‌ها در فضای مجازی را دیگر علت بروز این پدیده دانست و در این برنامه رادیویی عنوان کرد: این مسئله چندان مشکل حادی نیست چراکه ویزیت انجام شده و این مسئله به‌منظور مشاوره است و در این مورد نیز صلاحیت پزشک مشخص است.

وی  ادامه داد: در عرصه پزشکی، یک آئین‌نامه تبلیغات داریم که مجری این کار نیز سازمان نظام پزشکی است و همه پزشکان در عین اخذ پروانه مطب، متعهد می‌شوند اصول این آئین‌نامه را حفظ کنند.

به گزارش تسنیم، مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: در این حوزه ورود کردیم و متأسفانه می‌بینیم تبلیغات درستی در حوزه سلامت انجام نمی‌پذیرد و باید جدی‌تر در بحث برخورد وارد شویم.

میردهقان همچنین تأکید کرد که مردم می‌توانند در صورت مشاهده تبلیغات ناصحیح پزشکان در فضای مجازی با شماره‌های 1590 یا 1690 تماس گرفته و وزارت بهداشت را در جریان قرار دهند.

  • ۹۵/۰۴/۰۶

وزارت بهداشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">