ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران می گوید، سوییچ ملی(مرکزملی تبادل اطلاعات) درگاه خدمات دولت الکترونیک در دهه فجر امسال بهره برداری رسمی خواهد شد.

«نصرالله جهانگرد» در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر سوییچ ملی که در دهه فجر راه اندازی خواهد شد، شکل کلی خدمات قابل ارایه در درگاه خدمات دولت الکترونیک نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، مرکز ملی تبادل اطلاعات با به اشتراک گذاری خدمات الکترونیکی بین دستگاهی در بستر شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت ارایه خدمات دولت به کسب و کارها و همچنین شهروندان را فراهم می کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که اکنون خدمات قابل ارایه در پرتال دولت الکترونیک در چهارده خوشه پیش رفته است، از رونمایی 10 خوشه در نمایشگاه الکامپ امسال خبر داد.
چهارده خوشه شامل صنعت و تجارت، سلامت و بهداشت، امور بین الملل، امور داخلی کشور، فرهنگی و اجتماعی، انرژی ، محیط زیست،منابع طبیعی وکشاورزی، رفاه و تامین اجتماعی، امور حقوقی وقضایی، اقتصادی و مالی، ارتباطات و اطلاعات،
امنیت و مدیریت بحران، آموزش و پژوهش، حمل ونقل وشهرسازی است.
جهانگرد درعین حال تاکید کرد: اکنون از میان 112 سازمان مرتبط حدود 80 نهاد، ارایه خدمات را بر بستر دولت الکترونیک آغاز کرده اند، اما به تدریج این خدمات تکمیل و گاهی با یکدیگر تجمیع و در قالب بسته های جدید ارایه خواهند شد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز چندی پیش در شبکه اجتماعی کلوپ در باره دولت الکترونیک نوشته بود: مطالعه و پیاده سازی دولت الکترونیکی یکی از اولویت های دولت یازدهم بود که هم اکنون از مرحله مقدماتی آن عبورکرده ایم.
وی مفهوم دولت الکترونیک را به کارگیری اینترنت و شبکه جهانی وب برای ارایه اطلاعات و خدمات دولت به شهروندان از طریق کانال های مبتنی برفناوری اطلاعات عنوان کرده بود.
پیشتر«رضا باقری اصل» معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره دولت الکترونیک گفته بود: دولت الکترونیک در واقع راهکار میانبری برای ایجاد تحول در نظام اداری کشور براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که ذیل اصل 44 قانون اساسی برآن تاکید داشته اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">