ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناسان معتقدند که رویکرد امنیت سایبری استرالیا، فاقد مشارکت شهروندان این کشور است.
به گزارش سایبربان؛ استراتژی‌های امنیت سایبری استرالیا از پاسخ «کل جامعه» به مقابله با تهدیدات خارجی حمایت می‌کند، اما کارشناسان سیاسی معتقدند که تلاش‌ها برای تعامل با مردم بسیار کم است.

محققان دانشگاه فلیندرز ۱۵۰۰ استرالیایی را مورد بررسی قرار دادند و تمرکز عمیقی روی 3 ایالت در اواخر سال ۲۰۲۰ برای ارزیابی نگرش عمومی نسبت به اعتماد سازمانی، سواد دیجیتال و درک تهدیدات سایبری داشتند.

یافته‌های پژوهشی که در «مطالعات دفاعی» منتشر شده، شکاف بین لفاظی‌های سیاست‌گذاری و اقدام را برجسته می‌کند. نویسندگان پاسخ استرالیا را «از بالا به پایین»، «تکنوکرات» و «نخبگان محور» توصیف می‌کنند.

براساس این مطالعه، نگرش و مشارکت شهروندان کلید انعطاف‌پذیری در برابر تهدیدات سایبری است و مداخله خارجی اغلب به دنبال تضعیف اعتماد به دموکراسی، دستکاری افکار عمومی، تزریق بی‌اعتمادی و تأکید بر شکاف‌های اساسی جامعه است.

به گفته کارشناسان، تداخل خارجی سایبری می‌تواند به اشکال مختلفی از جمله اطلاعات غلط، هک، داکسینگ، حملات باج‌افزاری، ترولینگ و استفاده از بات‌ها باشد.

رابرت منوارینگ، یکی از نویسندگان این مقاله و استادیار دانشگاه فلیندرز گفت : «به طور کلی تلاش راهبردی معنادار کمی برای مشارکت دادن شهروندان در واکنش‌های تحت رهبری دولت وجود دارد، بدون توجه به آنچه اغلب «لایه اجتماعی» امنیت سایبری نامیده می‌شود.»

این تحقیق نشان می‌دهد که رویکرد سیاسی استرالیا تا حد زیادی مردم را منفعل و نه افرادی که درگیر و توانمند برای مبارزه با تهدیدات سایبری هستند، می‌داند.

مقاله حوزه‌های کلیدی را برجسته می‌کند که نگرش‌های عمومی در مورد دموکراسی، نهادها و تهدیدات سایبری خوراک بالقوه عوامل خارجی است.

پاسخ‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که استرالیایی‌ها به درستی و صداقت مقامات دولتی، نفوذ بر سیاست‌گذاری، شفافیت و مسئولیت‌پذیری اعتماد ندارند؛ به عنوان مثال، حدود 80 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی عدم استفاده از مقامات دولتی برای منافع خصوصی را ویژگی اساسی دموکراسی می‌دانند، با این حال تنها 39 درصد این عمل را در استرالیا تأیید می‌کنند.

در حالیکه نهادهای خدمات عمومی و امنیتی پلیس و نیروهای مسلح از سطح بالایی از اعتماد برخوردار هستند، پاسخ دهندگان اکثراً موافق هستند که مؤسسات استرالیایی با افراد عادی ارتباط ندارند و از سوی منافع بزرگ اداره می‌شوند.

این مقاله اظهار داشت که چنین توهم‌هایی برای بهره‌کشی آماده است و می‌تواند پاسخ‌های دولتی به تهدیدات سایبری را مختل کند.

نتایج نظرسنجی همچنین نشان داد که شهروندان استرالیایی به توانایی خود در شناسایی اطلاعات غلط و نادرست آنلاین اعتماد ندارند و تنها 20 درصد به مهارت‌های سواد رسانه‌ای و دیجیتال خود «بسیار مطمئن» هستند.

محققان نتیجه‌گیری کردند که دفاع سایبری استرالیا با تمرکز قوی‌تر بر درک نگرانی‌ها و روایت‌های شهروندان تقویت می‌شود.

منوارینگ خاطرنشان کرد : «ما باید رویکرد واقعی کل جامعه را تشویق کنیم، چیزی که مانند سوئد و فنلاند در حال ایجاد نفوذ قابل توجهی است.»

  • ۰۱/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">