ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رکوردی جدید در ارسال SMS

| سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۸۶، ۰۱:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

در نخستین روز سال جاری، مشترکان اپراتور اول (دولتی)، اپراتور دوم (ایرانسل) و تالیا که حدود 5/17 میلیون مشترک را شامل می‌شود، بیش از 136 میلیون پیام کوتاه یا SMS ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در نخستین روز از سال 1386، 15 میلیون و 600 هزار مشترک موبایل دولتی، 118 میلیون پیام کوتاه ارسال کرده‌اند که به گفته داوود زارعیان، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، 80 درصد از این تعداد با موفقیت ارسال شده است.

مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) نیز که حدود 850 هزار نفر را شامل می‌شود در این روز، حدود 10 میلیون پیام کوتاه ارسال کرده‌اند. این درحالی است ارسال پیام کوتاه توسط مشترکان ایرانسل تا پنجم فروردین ماه رایگان بوده است.

650 هزار مشترک اولین شبکه منتقل تلفن همراه اعتباری کشور (تالیا) نیز در نخستین روز سال جدید بیش از 7 میلیون و 448 هزار پیام کوتاه ارسال کرده‌اند. این در حالی است که تالیا تنها یک پیمانکار به شمار می‌رود.

این گزارش حاکی است، به گفته مدیرکل روابط عمومی مخابرات ایران، تا روز ششم سال جدید روزانه بطور متوسط 55 تا 60 میلیون پیام کوتاه توسط 16 میلیون مشترک موبایل دولتی ارسال شده است.

ارسال 118 میلیون پیام کوتاه در نخستین روز سال در حالی انجام شده است که بیش از این وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از ارسال 100 میلیون پیام کوتاه در نخستین روز سال جاری با رکورد شکنی خبر داده بود.

مشترکان ایرانسل نیز به گفته مصلابی، مدیر روابط عمومی این شرکت در 6 روز اول سال در کل 18 میلیون SMS ارسال کرده‌اند.

با مقایسه 60-55 میلیون پیام کوتاه توسط مشترکان اپراتور اول دولت تنها در 6 روز توانسته بیش از 5 میلیارد تومان کسب درآمد کند که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان تعطیلات نوروزی به حدود 7/9میلیارد تومان برسد.

  • ۸۶/۰۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">