ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارقام مربوط به جابجایی محموله های پستی در چین هم مانند بسیاری از موارد دیگر در این کشور اعجاب آور است و در تازه ترین مورد، اعلام شده که در یک روز 100 میلیون بسته پستی به صاحبان آنها تحویل داده شده است.

به گزارش ایرنا، به دنبال تعمیم فناوری شبکه های اینترنتی، سفارش از طریق پست نیز در چین شاهد رشد و توسعه گسترده شده به طوری که هم اکنون نه تنها نامه و اسناد، بلکه کالاهایی چون لوازم برقی خانگی، میوه و سبزیجات تازه، محصولات تولید خارجی و حتی غذای آماده نیز از طریق پست به دست مشتریان رسانده می شود.
آمارهای اداره پست دولت چین نشان می دهد که پستچی های این کشور در پرکارترین روزهای کاری خود 100 میلیون بسته از انواع سفارشات مردم را در نواحی مختلف تحویل آنها داده اند.
آمار این اداره همچنین نشان می دهد که در سال گذشته میلادی (2016) 31 میلیارد و 300 میلیون بسته پستی در چین جابجا و تحویل شده است.
این در شرایطی است که در سراسر جهان میزان ارسال و تحویل بسته های پستی بالغ بر 70 میلیارد بوده است که با این حساب دستکم نیمی از بسته ها در چین تحویل شده است.
به نظر می رسد که دست اندرکاران این صنعت در چین هنوز از شرایط موجود راضی نیستند و قرار است برنامه ریزی های مناسبت تری برای تحویل بسته های بیشتر به دست مشتریان صورت گیرد.
امروزه نه تنها جوانان در چین از طریق اینترنت خرید می کنند، بلکه بسیاری از سالخوردگان هم ترجیح می دهند از همین روش برای تامین مایحتاج خود عمل کنند.
ارسال مرسوله ها از طریق پست سریع، طی چند سال اخیر و به دنبال گسترش خدمات دهی چنین شبکه هایی به شکل فراینده افزایش یافته و اهمیت این موضوع به قدری است که در گزارش کار سالانه دولت مرکزی چین نیز به آن پرداخته شده است.
تازنمای «مردم» ارگان حزب حاکم چین به تازگی در گزارشی اعلام کرده بود که اهمیت جابجایی کالاهایی که مردم سفارش می دهند و اینکه این کالاها به موقع به دست آنان برسد، باعث شده تا دست اندرکاران پست کشور چین در شهر «هانگجو» در شرق کشور به فکر راه اندازی یک مرکز پشتیبانی برای ارسال بسته های پستی باشند.
با اتمام کار این مرکز پیش بینی می شود که میزان ارسال و تحویل بسته های پستی در چین به 1 میلیارد بسته در روز برسد.
این نشان می دهد که تجارت الکترونیک و خریدهای اینترنتی در چین بیشتر از هر جای دیگر در دنیا انجام می شود و به همین سبب ارسال بسته های پستی نیز به سرعت در حال افزایش است.
شایان ذکر است که بر اساس مقررات و دستور کار شرکت های پستی، هر چقدر پستچی ها بسته های بیشتری ارسال کنند به همان نسبت حقوق آنها افزایش خواهد یافت.
«لی کچیانگ» نخست وزیر چین هم در این باره اعلام کرده که دولت مایل است به توسعه خرید اینترنتی و اکسپرس و تجارت الکترونیک در چین یاری کند، چرا که معتقد است این امر در ایجاد کارآفرینی برای نیروی جوان کار کشور نقشی شایسته داشته و به افزایش مصرف داخلی کمک می کند.
در سال 2014 میلادی، بیش از 50 هزار ایستگاه خدمات پست اکسپرس در چین، به ویژه در روستاها راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 50 درصد از روستاهای چین از این خدمات بهره مند هستند.
پیش بینی می شود تا سال 2020 میلادی، تمامی روستاهای چین از این خدمات برخوردار شوند.
با این اقدام، کشاورزان نه تنها می توانند کالاهای ارزان قیمت و مورد پسند خود را خرید کنند، بلکه کالاهای تولید خود را نیز از این طریق به مناطق سراسر کشور ارسال کرده و به فروش می رسانند.

  • ۹۶/۰۳/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">