ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رگولاتوری اپراتور دولتی را محدود می کند

| دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

با تدوین شرایط و ضوابط برای اپراتور اول توسعه این اپراتور مانند دیگر اپراتورهای ارتباطات کشور محدود و تحت ضوابطی خواهد شد.

یک مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این که سازمان تنظیم مقررات در حال تدوین شرایط و ضوابط اپراتوری برای شرکت مخابرات ایران است، اظهارداشت: در ابتدا قرار بر این بود که هر کدام از شرکت‌‏های وابسته به وزارت ارتباطات پروانه فعالیت جداگانه‌‏ای دریافت کنند؛ اما با توجه به اجرای سیاست‌‏های اصل 44 قانون اساسی در حال حاضر شرکت مخابرات به عنوان اپراتور اول تلقی شده است و مابقی زیرمجموعه‌‏ها شامل فصول سیار، ثابت و دیتا زیر نظر این اپراتور خواهند بود.

وی، ادامه داد: در صورت تعریف مجوز فعالیت برای اپراتور اول توسعه این اپراتور مانند دیگر اپراتورها محدود و مشخص خواهد شد و این اپراتور برای فعالیت خود ملزم به ارایه حق لایسنس است.

این مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، یادآورشد: با تدوین ضوابط اپراتور اول و ارایه مجوز فعالیت، رفتار این اپراتور با مشترکین مشخص و درچارچوب تعیین شده سازمان تنظیم مقررات خواهد بود.

وی، در خصوص شرایط و ضوابط اپراتور سوم تلفن همراه، گفت: در حال حاضر مرکز تحقیقات مخابرات به عنوان مشاور در این بخش فعال است؛ اما شرایط این اپراتور هنوز مشخص نیست، تنها طی نامه هیات وزیران تکنولوژی 3g نسل سوم تلفن همراه برای این اپراتور در نظر گرفته شده است.

  • ۸۶/۰۳/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">