ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در حالی که رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، افزایش تعرفه‌ فروش اینترنت توسط مخابرات به شرکت‌های خدمات دهنده را غیر قانونی اعلام می‌کند، مسئولین شرکت مخابرات معتقدند این کار قانونی و با اطلاع رگولاتوری صورت گرفته است.

به گزارش فارس، افزایش تعرفه خطوط E1 از سوی شرکت مخابرات ایران که از مردادماه امسال برای شرکتهای اینترنتی ابلاغ و اجرایی شده همچنان محل اختلاف با شرکتهای اینترنتی خریدار این خطوط بوده و این در حالی است که مخابرات معتقد است افزایش این تعرفه با اطلاع سازمان تنظیم مقررات به صورت قانونی بوده و جایی برای شک و شبهه وجود ندارد.

شرکت مخابرات ایران در مردادماه امسال با ارسال نامه‌ ای به شرکتهای اینترنتی خریدار لینک‌های E1، تعرفه‌های جدیدی برای متقاضیان این لینک‌ها وضع کرد. به نحوی که براساس این نامه قیمت اولیه ودیعه خطوط E1 که 30 میلیون ریال بود به هزینه 15 میلیون ریالی و غیرقابل استرداد تغییر یافت و همچنین خریداران نیز باید بابت نگهداری خطوط ماهانه به جای 250 هزار ریال ، ماهانه مبلغ 950 هزار ریال به مخابرات پرداخت می‌کردند.
** مخابرات برای تغییر تعرفه‌های E1 درخواست دهد

پس از انتشار این اخبار، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تاریخ ششم مهرماه صراحتاً اعلام کرد که مخابرات موظف به اجرای تعرفه‌های قبلی خطوط E1 است و باید این خطوط را به قیمت گذشته در اختیار شرکتهای خریدار قرار دهد.

در آن زمان حسن رضوانی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگویی اعلام کرد که مخابرات در صورت درخواست برای تغییر تعرفه خطوط E1 ، موظف است پیشنهاد خود را به رگولاتوری دهد تا این پیشنهاد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب برسد.

طبق اظهارات این مقام مسئول در رگولاتوری، تغییر تعرفه E1 و افزایش آن از سوی مخابرات تخلف محسوب می شود و تعرفه های قبلی خطوط E1 که مبلغ 30 میلیون ریال به عنوان ودیعه و مبلغ ماهانه 250 هزار ریال بابت هزینه نگهداری است، تغییری نیافته است.
** تعرفه‌های جدید E1 به قوت خود باقی‌ است

با این وجود رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مشکل خطوط E1 همچنان پابرجا است و با وجودی که اعلام شده این تغییر قیمت غیرقانونی است اما مخابرات تاکنون تجدیدنظری در قیمتهای جدید خود نداشته است.

محمودرضا خادمی با بیان اینکه تغییر قیمت خطوط E1 در اینترنت دایل آپ اثر بسیار نامطلوب داشته گفت: این افزایش قیمت چهاربرابری به ضرر شرکتهای اینترنتی است و این شرکتها را وادار می کند که قیمت خدمات خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه تعرفه های جدید E1 در قبض های مخابرات به شرکتهای اینترنتی صادر شده خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم مقررات اعلام می کند که هیچ تغییر تعرفه ای در این زمینه نداشته و تعرفه های قدیم به قوت خود باقی است اما مخابرات در عمل نسبت به تغییر قیمت این خطوط اقدام کرده است.

خادمی این اقدام مخابرات را غیرقانونی خواند و تاکید کرد که در قراردادهای جدید مخابرات با شرکتهای اینترنتی به جای مبلغ ودیعه، مبلغ 1.5 میلیون تومان به عنوان تعرفه اولیه و مبلغ ماهیانه 95 هزارتومان درج شده است.
** تغییر تعرفه‌های خرید E1 قانونی و با اطلاع رگولاتوری بوده است

این در حالی است که داوود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ، نرخ تعرفه خطوط E1 را همانی عنوان کرد که مخابرات به شرکتها ابلاغ کرده و به خبرنگار فارس گفت: مبلغ 1.5 میلیون تومان به عنوان تعرفه اولیه و مبلغ ماهیانه 95 هزارتومان برای شرکتهای اینترنتی خریدار لینک E1 قابل اجرا است.

وی در پاسخ به این سوال که شرکتهای اینترنتی دراین زمینه ناراضی هستند و سازمان تنظیم مقررات نیز اعلام کرده که این افزایش تعرفه بدون اطلاع از این سازمان صورت گرفته است ، گفت: شرکت مخابرات ایران پیشنهاد خود در مورد تغییر نرخ E1 را ابتدا برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال کرد وبا وجود گذشت بیش از 6 هفته رگولاتوری نسبت به این پیشنهاد پاسخی نداد که طبق قانون این امر به معنی تایید سازمان تلقی می شود.

زارعیان تصریح کرد که سازمان تنظیم مقررات در جریان کامل تغییر تعرفه خطوط E1 قرار دارد و تعرفه های جدید نیز برای اجرا به شرکتهای اینترنتی ابلاغ شده است.

به گزارش فارس شرکتهای اینترنتی (ISP) از طریق خطوط E1 که از مخابرات دریافت می کنند اینترنت را با سرعت 56 کیلوبیت بر ثانیه به کاربران ارائه می کنند که از هر خط E1 حدود 30 کاربر به صورت همزمان می توانند به شبکه اینترنت وصل شوند.

براساس گزارش مرکز آمار ایران و سرشماری از کاربران اینترنت نزدیک به 91 درصد کاربران ایرانی به ویژه در مناطق محروم از اینترنت دایل آپ استفاده می کنند.

  • ۸۹/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">