ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئوس کاری وزیر پیشنهادی ارتباطات اعلام شد

| چهارشنبه, ۴ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

رضا تقی پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات بخشی از برنامه های خود برای این وزارت را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس رضا تقی پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از چشم اندازهای پیش بینی شده برای حوزه ICT دسترسی همگانی به ارتباطات امن، با کیفیت و با نرخ مناسب در هر زمان و مکان است.

وزیر پیشنهادی ارتباطات ادامه داد: در همین راستا یکی دیگر از چشم اندازهای در نظر گرفته شده به روز رسانی خدمات ارتباطی است.
راهکارهای کاهش شکاف دیجیتالی از دیدگاه تقی پور

وی افزود: از دیگر چشم اندازهایی که از سوی اینجانب برای بخش ICT تعریف شده می توان به کاهش شکاف دیجیتالی از طریق ایجاد درگاههای ارتباطی و گسترش فرصتهای دیجیتالی و همچنین فراهم آوردن شرایط لازم به منظور دسترسی ارزان و آسان به اطلاعات برای عموم مردم با حفظ حریم خصوصی آنها اشاره کرد.

تقی پور با اشاره به سیاستها و اهداف کلی تدوین شده از سوی وی برای بخش ICT گفت: توسعه فناوری اطلاعات و آینده نگری در خصوص آثار و تحولات IT در سطح ملی و جهانی از جمله سیاستهای تدوین شده در این حوزه است.
افزایش سهم ایران در بازار جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با همکاری فعالان و نخبگان حوزه ICT و همچنین با حضور موثر در اتحادیه های منطقه ای و بین المللی، نقش کشور در تصمیم گیریهای جهانی را ارتقا و سهم ایران در بازار جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات را بالا ببریم.
توسعه آزادسازی و خصوصی سازی در ارائه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاستهای ابلاغی اصل 44 از سوی مقام معظم رهبری گفت: در صورت توفیق خدمت گذاری، سیاست توسعه آزاد سازی و خصوصی سازی در ارائه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

رضا تقی پور با اشاره به اهداف کلان تعریف شده در راستای تحقق سیاستهای تدوینی نیز اظهار داشت: بهبود فضای سرمایه گذاری و کسب کار و ارتقای بهره وری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله اهدافی است که برای اجرای هر کدام از آنها برنامه های مشخص و کاملی طراحی و آماده شده است.
توسعه و تامین زیرساختهای ارتباطی

وی ادامه داد: توسعه و تامین زیرساختهای ارتباطی مورد نیاز بخشهای دولتی و غیردولتی همچنین به کارگیری فناوریهای نوین در شبکه های مادر مخابراتی از دیگر اهداف کلانی محسوب می شوند که در جهت تحقق سیاستها و چشم انداز حوزه ICT تعریف و برنامه ریزی شده است.
خصوصی سازی شرکت پست

وی آزادسازی و توسعه رقابت پذیری در ارائه سرویسهای پستی را یک هدف مهم در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم دانست و اظهار داشت: در همین راستا خصوصی سازی شرکت پست و برنامه یزی و اجرای برنامه های کاربردی برای بهبود بیش از پیش دسترسی عمومی به خدمات پایه پستی به صورت جدی مد نظر بوده و پیگیری خواهد شد.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راهبردهای تعریف شده برای استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای بخش خصوصی برای کمک به توسعه و ارائه خدمات در بخش ICT گفت: باید بسترسازی لازم برای مشارکت بخش غیر دولتی در این حوزه صورت گیرد.
عدم تبعیض و جلوگیری از ایجاد انحصار برای توسعه مشارکت بخش غیردولتی

وی افزود: در همین راستا تلاش می کنیم تا شرایط رقابت، عدم تبعیض و جلوگیری از ایجاد انحصار برای توسعه مشارکت بخش غیر دولتی در این حوزه متناسب با نیاز بازار ایجاد شود.

  • ۸۸/۰۶/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">