ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شان پارکر اولین رئیس شبکه اجتماعی فیس بوک در اظهاراتی تند و انتقادی مدعی شده که این شبکه اجتماعی از ضعف ها و آسیب پذیری های انسان سوءاستفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، وی تصریح کرده: فقط خدا می داند که فیس بوک چه بر سر مغز فرزندان ما می آورد. من به ایجاد یک هیولا کمک کرده ام.

وی که با وب سایت خبری Axios گفتگو کرده در مورد خطرات شبکه های اجتماعی و نحوه سواستفاده آنها از نقاط ضعف بشر هشدار داده است. پاکر ایده اولیه راه اندازی شبکه های اجتماعی را این گونه توصیف کرده است: چگونه این شبکه ها می توانند حداکثر میزان وقت و توجه افراد را به خود اختصاص دهند؟ بدین منظور ما باید کاربران را در هر بار استفاده به مشارکت در تولید محتوا و لایک زدن بیشتر و اظهار نظر تازه ترغیب می کردیم.

پارکر افزوده است: این یک دور باطل دریافت بازخورد تایید اجتماعی است و از این طریق شما از ضعف روانی انسان ها بهره می گیرید. امثال من، زاکربرگ و کوین سیستورم در اینستاگرام و همه ما از این موضوع آگاهی داریم.

پیش از این تریستان هریس یکی از مدیران ارشد گوگل هم در مورد ربایش ذهن کاربران توسط محصولات شرکت های فناوری و نقض حریم شخصی و حقوق آنها اظهار نگرانی کرده بود.

  • ۹۶/۰۸/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">