ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس کاسپراسکی در آمریکا شهادت می‌دهد

| دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

یوگنی کاسپراسکی رئیس شرکت امنیتی کاسپراسکی که متهم به همکاری با دولت روسیه است، برای رفع اتهامات از خود در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت می‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، دولت آمریکا مدعی است استفاده از نرم افزارهای امنیت سایبری این شرکت، به ضرر شرکت های آمریکایی است. زیرا ممکن است موجب سرقت اطلاعات شخصی کاربران شده و زمینه نفوذ به زیرساخت های مهم را در ایالات متحده فراهم کند.

کاسپراسکی بارها این ادعاها را رد کرده و اعلام کرده که این شرکت روسی رابطه ویژه ای با دولت پوتین ندارد و نرم افزارهای تولیدی آن از استانداردهای لازم برخوردار هستند.

شهادت مدیر کاسپراسکی در برابر کمیته علوم، فضا و فناوری مجلس نمایندگان و در تاریخ 27 اکتبر انجام می شود. وی قبلا از ارسال دعوتنامه ای در این زمینه خبر داده و موافقت خود برای ادای شهادت را اعلام کرده بود.

چند هفته قبل وزارت امنیت داخلی آمریکا از تمامی نهادهای دولت فدرال این کشور خواسته بود تا تمامی نرم افزارهای تولیدی کاسپراسکی را به علت نگرانی های امنیتی از روی شبکه های رایانه ای خود حذف کنند. نکته جالب این است که کاخ سفید از ارائه هرگونه سند و مدرکی که ادعاهایش را بر علیه کاسپراسکی اثبات کند، امتناع ورزیده است.

  • ۹۶/۰۶/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">