ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زمینه حضور اپراتور سوم چیست؟

| جمعه, ۳ اسفند ۱۳۸۶، ۰۲:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

در حالیکه همراه اول و ایرانسل، دو اپراتور کنونی تلفن همراه در ایران به رشد مطلوبی در حوزه ارائه خدمات به مشترکین خود رسیده و سهم بزرگی از بازار ایران را در اختیار گرفته اند،خبرهای مربوط به ورود اپراتور سوم به کشور،به بحث داغ رسانه ها در حوزه ارتباطات بدل شده است.

فارس - اپراتور اول که از فن آوری نسل دوم تلفن همراه G2 بهره می برد،در مردادماه سال 73 توسط شرکت مخابرات MCI راه اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرد.اپراتوراول که این روزها با نام تجاری همراه اول شناخته می شود،در حال حاضر بیش از 22 میلیون نفر مشترک دارد و چندین میلیون نفر نیز در نوبت دریافت سیم کارت های دائمی و اعتباری آن هستند.

قیمت سیم کارت دائمی همراه اول در حال حاضر 288 هزار تومان و قیمت سیم کارتهای اعتباری آن 34 هزار تومان است.

اما اپراتور دوم، ایرانسل حدود یکسال و نیم است که فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت توانسته است بیش از 200 شهر ایران را تحت پوشش خود قرار بدهد.

این اپراتور ز اپراتور های نسل 5/2 و75/2 است و در حال حاضر سرویس هایی چون اینترنت یا GPRS را ارائه می کند.

با توجه به آنچه که گفته شد، نکته جالب این است که اپراتورسوم با چه رویکرد و استراتژی وارد بازار ایران خواهد شد و چه گروه مخاطبی را به عنوان گروه هدف خود انتخاب خواهد کرد تا بتواند هزینه های هنگفت ورودش به بازار ایران را با سهم بازار خود جبران کند؟

بر اساس قوانین شرکت مخابرات ایران،هر اپراتور جدیدی که قصد فعالیت در بازار ایران را داشته باشد باید از فن آوری نسل سوم تلفن همراه بهره مند باشد. در این صورت احداث زیر ساخت های لازم برای آن که سرعت انتقال اطلاعات را به چهار برابر سرعت فعلی آن می رساند هزینه های سر سام آوری را بر اپراتور جدید تحمیل می‌کند و این سئوال را پدید می آورد که آیا اپراتور سوم می تواند سیم کارتی ارزان تر از 15 هزار تومان به بازار عرضه کند یا نه؟

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که علاوه بر قیمت سیم کارت،میزان پوشش شبکه نیز تاثیر چشمگیری بر انتخاب مصرف کنندگان دارد و حال سئوال این است که آیا اپراتور سوم می تواند در بدو ورودش به بازار ایران،پوشش کامل تری از دو اپراتور فعلی ارائه دهد؟

بر اساس این گزارش مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور سال آینده انجام خواهد شد و دولت موظف است که پس از این اپراتور، زمینه حضور اپراتور چهارم را نیز فراهم آورد.

  • ۸۶/۱۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">