ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم اتصال سامانه املاک سازمان اوقاف و امور خیریه به سامانه بانک جامع املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تأکید کرد.

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس، نشست مشترک ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون رفع برخی مشکلات تثبیت اراضی و املاک موقوفه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با حرکتی جهادی و بسیج نیرو‌ها می‌توان تا پایان سال کاداستر را در سازمان اوقاف و امور خیریه به اجرا در آورد و تمامی اراضی و املاک موقوفه را سنددار کرد، از آمادگی سازمان ثبت اسناد برای سنددار کردن اراضی و املاک موقوفه خبر داد.

وی افزود: سنددار کردن اراضی و املاک موقوفه منوط به ارائه نقشه‌ها و اطلاعات کامل از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

خداییان در رابطه با استعلام از سازمان اوقاف در زمان نقل و انتقال اراضی و املاک اوقافی با سابقه ثبتی در دفاتر اسناد رسمی، به ارائه راهکار در این زمینه پرداخت و خاطرنشان کرد: بر اساس قانون و به‌دلیل پیشگیری از اطاله در مراحل انتقال، سران دفاتر در همه مواردی که عرصه موقوفی است مکلف به این استعلام نیستند؛ اما برای جلوگیری از هرگونه مشکل می‌توان پس از انجام فرآیند ثبتی موضوع را به اطلاع ادارت اوقاف در سراسر کشور رساند.

وی بر لزوم اتصال سامانه املاک سازمان اوقاف و امور خیریه به سامانه بانک جامع املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تأکید کرد و گفت: اگر زیرساخت الکترونیکی مناسب در سازمان اوقاف و امور خیریه فراهم باشد، می‌توان با اتصال سامانه املاک سازمان اوقاف به سامانه بانک جامع املاک سازمان ثبت اسناد در زمان نقل و انتقال اراضی و املاک، از انتقال در دفتر اسناد رسمی در صورت وجود مشکل جلوگیری کرد.

خداییان در پاسخ به درخواست مطرح شده پیرامون در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دادن نقشه‌های اراضی موقوفه موجود در سازمان ثبت اسناد، با این موضوع به منظور کاهش زمان و هزینه موافقت کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان خاطرنشان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همکاری لازم را در خصوص ایجاد شناسه اشخاص حقوقی برای شرکت‌های وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه را خواهد داشت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در ادامه این نشست از همکاری بسیار خوب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص سنددار کردن اراضی و املاک موقوفه تشکر کرد.

وی گفت: در صورت انجام استعلام در زمان نقل و انتقال از ایجاد بسیاری از دعاوی در آینده جلوگیری می‌شود.

در این جلسه معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی و مدیرکل اسناد و ثبنی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاون اسناد مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری، مدیرکل املاک دولتی و معاون دفتر توسعه نرم‌افزار و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حضور داشتند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">