ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جلسه بررسی زمینه های همکاری میان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که با حضور محمد صادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و امللاک کشور و وحید فرهمند معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا برگزار شد، دو طرف بر لزوم همکاری در حوزه حفاظت از مالکیت معنوی آثار پخش شده در رسانه های صوت و تصویر تأکید کردند.
امامیان با بیان اینکه امروز صیانت از قلمرو مرزهای رسانه ای یک ضرورت انکار ناپذیر است گفت: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در یک سال گذشته اقدامات متعددی را برای هماهنگی با دستگاه های قضایی و اجرایی به منظور حداکثری کردن تأثیرات تنظیم گری انجام داده است.
وی ادامه داد: نگاه ساترا حمایت تمام قد از رسانه های داخلی است. در ماجرای شهادت شهید سلیمانی نیز تفاوت عملکرد رسانه های داخلی با رسانه های بین المللی به وضوح مشخص شد. در حالی که اینستاگرام صفحات منتشر کننده آثار شهید سلیمانی را می بست، رسانه های صوت وتصویر داخلی برای شهید بزرگوار سنگ تمام گذاشتند.
وحید فرهمند نیز در این جلسه همکاری های شکل گرفته میان سازمان ثبت اموال و املاک کشور را بسیار مفید ارزیابی کرد و اظهار داشت: از دغدغه های مهم تولید کنندگان فعال در حوزه صوت و تصویر فراگیر، موضوع نظارت و حمایت از کپی رایت است.
معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا افزود: در حال حاضر با معاونت دادستانی در فضای مجازی هماهنگی خوبی برای حمایت از نقض مالکیت معنوی داریم که اقدامات خوبی در راستای آن انجام شده است ولی به نظر می رسد برای تکمیل این اقدامات، نیازمند یک پلتفرم برای ثبت مالکیت معنوی هستیم. این پلتفرم نیازمند است به بخش های مختلف ارتباط داشته باشد و دستگاه های مسئول در این حوزه بتوانند از حقوق تولید کنندگان حفاظت کنند.
در پایان جلسه، خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مبانی قانونی سازمان تنظیم مقررات بیان کرد: یکی از زمینه های همکاری ما می تواند منوط کردن ثبت رسانه های صوت و تصویر به استعلام از ساترا باشد که با توجه به تأییدات قانونی این سازمان، امری امکان پذیر و ضروری به نظر می رسد.
وی افزود: حمایت از مالکیت معنوی آثار دومین زمینه همکاری مشترک است که با راه اندازی یک سامانه مشترک بین ساترا و سازمان ثبت، ایده ها می تواند در این سازمانه عرضه شود و از سوی سازمان ثبت برای آنها گواهی ثبت مالکیت معنوی ارائه گردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">