ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه "من شهردارم" راه‌اندازی شد

| شنبه, ۳ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷ ق.ظ | ۰ نظر

شهردار تهران با اشاره به استفاده از ظرفیت و پتانسیل مردمی در افتتاح پروژه‌های شهری گفت: از امروز سامانه "من شهردارم" افتتاح شد و شهروندان می‌توانند بامراجعه به این سامانه پروژه‌های اولویت‌دار خود را ثبت بکنند.
به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین افتتاح کارموزه "سی‌مان ری" که صبح امروز با حضور مهدی چمران و پرویز سروری رئیس و نایب‌رئیس شورای شهر تهران و حمید زمانی فرماندار ری در قالب هجدهمین شنبه امید و افتخار در محل کارخانه "سیمان ری" برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه بنده دو سه هفته‌ای از برنامه‌های شنبه‌های امید و افتخار را به جهت حضور در جلسه هیئت دولت و در ارتباط با بودجه حضور نداشتم و امروز افتخار دارم که جهت افتتاح این کار موزه در شهرستان ری حضور داشته باشم.

وی تصریح کرد: متأسفانه شهر تهران غیر از هویت پایتخت، هویت ثانویه‌ای را ندارد به این منظور که استان‌های مشهد، قم، همدان هر کدام هویتی را دارند و مردم آنها را به هویت‌هایشان می‌شناسند و تهران نیازمند یک هویت است.

شهردار تهران با اشاره به رویکرد این دوره از مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری تهران خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که چند هویت متنوع را برای شهر تهران ایجاد و در این مسیر از ظرفیت‌های نوآورانه و خلاقانه استفاده کنیم تا بتوانیم اتفاق بزرگی را در پایتخت رقم بزنیم.

زاکانی با اشاره به افتتاح کارموزه "سی‌مان ری" گفت: همزمان با این پروژه 7 پروژه دیگر در مناطق 5، 10 و 19 افتتاح خواهند شد که ان‌شاءالله این روند در آینده نیز ادامه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به سامانه "من شهردارم" گفت: از امروز (سوم دی) تا 13 دی ماه در یک بازه 10 روزه، شهروندان در محلات و مناطق مختلف می‌توانند با مراجعه به این سامانه، اولویت‌های پروژه‌ها را ثبت و ضبط بکنند و هدف ما در این سامانه استفاده از مشارکت مردم در بهره‌برداری و اولویت‌بندی پروژه‌ها است.

شهردار تهران با بیان اینکه در بودجه 1401 نیز اعتبار خوبی برای طرح‌های منطقه‌ای پیش‌بینی شده است گفت: دو هزار میلیارد تومان امکانات در قالب این ردیف در نظر گرفته شده است و بیش از 3500 طرح موضوعی و محله‌ای در نظر گرفته شده است و ان‌شاءالله با مراجعه مردم به سامانه "من شهردارم" می‌توانیم با اولویت‌بندی این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

زاکانی افزود: تلاش ما این است که بتوانیم با استفاده از مشارکت مردم رضایتمندی آنها را بیش از گذشته فراهم کنیم.

وی با اشاره به کارکرد سامانه "من شهردارم" گفت: یکی از راه‌های ارتباط گرفتن با مردم فضای مجازی است‌؛ سابقه این کار در دولت بوده تا درباره پروژه‌های کشور سؤال شود، اما تجربه پرسش رودررو و حضوری با مردم در رابطه با پروژه‌های شهری شیوه جدیدی است که برای نخستین بار در شهرداری تهران قرار است، اجرا شود.

شهردار تهران ادامه داد: اینکه پروژه‌های عمرانی با نظر مردم اجرایی شود، شیوه جدیدی است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

زاکانی با بیان اینکه مردمی‌سازی یعنی مشارکت دادن مردم در امر تصمیم‌گیری و یکی از بسترها مشارکت دادن مردم در امر اداره شهر است، تصریح کرد: در مدل بودجه‌ریزی شهری در قالب طرح "من شهردارم" به دنبال بیان دو مفهوم هستیم نخست اینکه فرد می‌تواند با قرار دادن خود به جای شهردار تهران پروژه‌های شهری را اولویت‌بندی کند و دوم اینکه به عنوان یک شهروند که اداره شهر برایش مهم است، می‌تواند پیشنهادات خود را در اجرای طرح‌های شهری مطرح کند.

وی تاکید کرد: ما به دنبال این پرسش از مردم هستیم که شما اجرای کدام پروژه‌های عمرانی را در شهر تهران در اولویت می‌دانید تا ما به عنوان پروژه‌های پیشنهادی شهرداری تهران در سال 1402 به شورای شهر تهران پیشنهاد دهیم.

  • ۰۱/۱۰/۰۳

شهرداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">