ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه‌های شهرداری از فردا در دسترس است

| جمعه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: همه سامانه‌های شهرداری تهران از روز شنبه در دسترس عموم خواهد بود.

به گزارش فارس مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید خود از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) گفت: بازدید امروز در ارتباط با راه اندازی و به روز کردن سیستم فاوای شهرداری تهران بود که خوشبختانه می توان این وعده را به مردم داد که سیستم‌ها به طور کامل برای بهره برداری عموم مردم آماده شده است.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به تضمین های موجود در باقی ماندن اطلاعات شهروندان در سیستم و سامانه‌های شهرداری تهران، افزود: شهروندان می توانند روز شنبه مصادف با میلاد امام رضا (ع)، به یمن و برکت این روز، از سامانه های شهرداری تهران استفاده کنند و سازمان فاوای شهرداری تهران نیز در تمامی زمینه‌ها کار خود را آغاز کند.

چمران با بیان اینکه از بخش و سامانه‌های سازمان فاوای شهرداری تهران از جمله سامانه مالی و شهرسازی به شخصه بازدید کردم، ادامه داد: مسئولان و مدیران سامانه های مختلف توضیحات و گزارشی از اقدام های انجام شده ارائه کردند و در ادامه نیز نمونه هایی برای بررسی انتخاب شد که تمامی آنها عملیاتی بود.

وی با تاکید بر ایستادگی در مقابل عملیات گسترده انجام شده و خنثی سازی آن، بیان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده باید احتیاط کرد و با برنامه حرکت کنیم، که این مورد نیز در حال انجام است.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار دسترسی کارمندی به سامانه‌ها در شهرداری تهران وجود دارد، افزود: شهرداری تهران در کنار ارتباط نزدیک با مردم، با تمامی نهادها نیز ارتباط نزدیک دارد و به روز کردن تمامی آن ها کاری مشکل بود که شهرداری تهران و سایر نهادهای همکار توانستند به خوبی از پس این کار بر بیایند و در مدت کوتاهی کار خود را شروع کنند. 

چمران با اشاره به شیطنت ها، تخریب ها و دروغ پراکنی های انجام شده برای ایجاد استرس و دلهره به شهروندان مبنی بر سرقت اطلاعات شخصی آن ها از سوی برخی افراد مریض و معلوم الحال، ادامه داد:خوشبختانه در حمله سایبری انجام شده به اطلاعات مردم آسیبی وارد نشده است و این بدین معنا نیست که دشمنان نمی خواستند این اتفاق بیوفتد بلکه نتوانستند به اطلاعات شهروندان آسیبی برسانند و به موقع جلوی این اقدام ایستادگی شد.

وی بیان کرد: انشالله شهروندان تهرانی می توانند از شنبه هفته آینده با مراجعه به سامانه‌ها مشاهده کنند که اطلاعاتی از بین نرفته است و همه سامانه‌های شهرداری تهران از روز شنبه در دسترس عموم خواهد بود.

 

اطلاعیه سازمان فاوا شهرداری تهران
سازمان فاوای شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای از رفع اختلال ایجاد شده در شبکه شهرداری خبر داد.

سازمان فاوای شهرداری تهران در خصوص اختلال ایجاد شده در سامانه‌های مدیریت شهری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

"همکاران محترم

به استحضار می‌رساند، با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی مدیران و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، اختلال به‌وجود آمده در شبکه‌ی شهرداری برطرف شده است.
سامانه‌های داخلی نیز پس از حصول اطمینان از امنیت کامل آن‌ها به مرور در حال فعال‌سازی هستند.

در حال حاضر امکان دسترسی به سامانه‌های منابع انسانی، میز کار الکترونیک کارکنان، حضور غیاب، حقوق و دستمزد، مکاتبات اداری، اطلاعات مکانی، جامع معاملات، ماده صد، بازدید / ممیزی، املاک مستغلات، فضای سبز و شهرسازی فراهم شده است و همکاران محترم می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های مندرج در پرتال داخلی شهرداری تهران نسبت به بهره‌برداری از این سامانه‌ها اقدام کنند.

 

در خبر دیگری در همین رابطه شهردار تهران از سازمان فاوای شهرداری بازدید کرد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر روز پنجشنبه با حضور در ساختمان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید کرد.

زاکانی در جریان این بازدید، از آخرین وضعیت و اقدام‌های انجام شده در این سازمان مطلع شد و از زحمات کارکنان و مدیران تشکر و قدردانی کرد. 

 

نحوه اجرای طرح ترافیک از روز شنبه
سخنگوی شهرداری تهران نیز با تشریح نحوه اجرای طرح ترافیک از روز شنبه ۲۱ خردادماه گفت: شهروندان تهرانی برای رزرو طرح ترافیک نیازی به ورود به سامانه تهران من ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته بود که سامانه‌های شهرداری تهران و تهران من دچار اختلال شد و بر همین اساس شهرداری تهران اعلام کرد که تا روز چهارشنبه نیازی به رزرو طرح ترافیک در سامانه تهران من وجود ندارد.

اما با توجه به آغاز هفته جدید برای شهروندان این سوال به وجود می‌آید که نحوه رزرو طرح از روز شنبه و پس از پایان مهلت زمانی اطلاعیه شهرداری تهران چگونه خواهد بود.

عبدالمطهر محمدخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به چگونگی رزرو طرح ترافیک در روز شنبه ۲۱ خردادماه گفت: نحوه رزرو طرح ترافیک در سامانه تهران من برای روز فردا همانند روزهای گذشته خواهد بود.

سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهروندان تهرانی برای رزرو طرح ترافیک نیازی به ورود به سامانه تهران من ندارند و همانند روزهای گذشته ورود به طرح ترافیک الزامی به رزرو ندارد و هزینه ورود تهرانی‌ها به محدوده طرح ترافیک از کیف شهروندی آن‌ها کسر خواهد شد

وی با اشاره به تغییر زمان طرح ترافیک با توجه به تغییر ساعت ادارات عنوان کرد: ساعت طرح ترافیک از روز شنبه تغییری نخواهد کرد.

محمدخانی اذعان کرد: هفته آینده شورای ترافیک برگزار می‌شود تصمیماتی جدید در رابطه با تغییر ساعت طرح ترافیک در آن شورا اتخاذ خواهد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">