ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سایت ساماندهی ارشاد روی هاست آمریکایی!

| دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۸۵، ۱۰:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعات صاحبان سایت‌ها و وبلاگ‌های ایرانی را در نیوجرسی آمریکا ثبت و نگهداری می‌کند.

بر اساس این گزارش، وزارت ارشاد در حالی از صاحبان وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها دعوت کرده است که مشخصات خود را ظرف مدت دو ماه تحویل دولت دهند، که این اطلاعات قبل از آنکه در دسترس مسئولین وزارت مذکور قرار گیرد، در دسترس فرماندار نیوجرسی، رئیس سیا و بوش قرار داده می‌شود.

این اقدام، در کنار انتقاداتی که به مفاد و نحوه اجرای قانون ساماندهی سایت‌ها و ... وارد می‌شود، نشان دهنده شتابزدگی مسئولین متولی طرح مربوطه می‌باشد. کارشناسان ابراز عقیده می‌کنند شتابزدگی در اتخاذ یا اجرای تصمیمات بزرگ بدون تامل در ابعاد آن و فراهم کردن زمینه‌های مناسب، به اشتبا‌هاتی همچون مورد فوق خواهد انجامید.

به گزارش سایت «الف»،در معرفی این سامانه آمده است: با مدنظر قراردادن حق دسترسی آزاد و سالم مردم به اطلاعات و دانش، حمایت از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی قانونی و رعایت حقوق اجتماعی و صیانت از ارزش‌های اسلامی، ملی، فرهنگی و اجتماعی کشور و همچنین تصویب نامه هیأت وزیران مبنی بر آیین‌نامه ساماندهی فعالیت پایگاه‌‌های اطلاع رسانی و سایت‌‌های ایرانی اعم از وب‌سایت‌‌ها و وبلاگ‌‌ها، این طرح از دی ماه سال 1385 به اجرا در آمد.

کلیه دارندگان وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌توانند از این تاریخ نسبت به ثبت پایگاه اینترنتی خود اقدام نمایند. پس از ثبت وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها نامه الکترونیکی از طرف ستاد ساماندهی وب‌سایت‌های ایرانی مبنی بر دریافت اطلاعات به آدرس الکترونیکی وب‌سایت مذکور ارسال می‌شود.

یک کارشناس ارشد فناوری اطلاعات به وزارت ارشاد پیشنهاد داد، برای جلوگیری از خسارت‌های فراوان و جلوگیری از عمومی‌تر شدن اطلاعات حیطه خصوصی افراد، داده‌های مذکور به یکی از شرکت‌های داخلی و یا طرح شارع 2 وزارت ICT منتقل شود. به گفته این کارشناس، مردم ممکن است مسئولان‌ داخلی را محرم اطلاعات شخصی خود بدانند اما بعید به نظر می‌رسد در مورد بوش و سیا چنین عقیده‌ای داشته باشند، مگر اینکه مسئولان ذیربط عقیده‌ای مغایر این داشته باشند.

  • ۸۵/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">