ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امیرعباس تقی‌پور - همراهی فعالان بخش خصوصی با دکتر واعظی نیز حکایت از آن دارد که بدنه مدیریتی و کارشناسی بخش خصوصی در ایران، امکان و اشتیاق لازم را برای اجرایی کردن برنامه‌ها و سیاست‌های دولت محترم در این حوزه را دارد.

در سفر رییس جمهور به ایتالیا و فرانسه بخش خصوصی در حوزهICT نیز حضوری فعال داشت اما سایه سنگین سیاست و اقتصاد مانع از آن شد تا رسانه‌ها از این زاویه، به سفر رئیس‌جمهور بپردازند.
حدود 20 نفر از مدیران فعال در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، مسافر روم و پاریس شدند تا برای بهره‌مندی از فرصت‌های پیش‌روی پس از برجام، زمینه‌سازی کنند؛ از جمله اینکه بر اساس اعلام سایت رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دو تفاهم‌نامه و قرارداد شرکت ایرانی عصر تلکام با دو شرکت فرانسوی ترانساتل و تکتیس فرانسه با حضور دکتر واعظی وزیر محترم، به امضاء رسید.
نقش ممتاز فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این بخش را به عنوان زیربنای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشورها مبدل کرده و به ضرس قاطع می‌توان گفت امروزه تصور پیشرفت بدون توجه به ICT، باطل است. بنابراین ضروری است برای جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از 12 سال تحریم ظالمانه اقتصادی توسط دشمنان و ترسیم نقشه پیشرفت کشور، به این موضوع اساسی توجه لازم مبذول شود.
حال، پرسش اساسی این است که کدام وزارتخانه متولی نهادینه کردن این موضوع است و چه نهاد مسؤولی باید باید ضمن تبیین اهمیت نقش ICT در مسیر توسعه، نسبت به تدارک و برنامه‌ریزی مناسب برای توجه جدی به این مقوله در ساختار کلان سیاستگذاری کشور اهتمام ورزد؟
بطور طبیعی، پاسخ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ وزارتحانه‌ای که در سال‌های اخیر تلاش کرده است با دور کردن تصدی‌گر از خود به وظایف اصلی‌اش در حوزه سیاستگذاری، نظارت و اعمال حاکمیت بپردازد.
آنچه در سفر اخیر رئیس‌جمهور به ایتالیا و فرانسه رخ داد را می‌توان هوشمندی و اراده وزیر محترم ارتباطات برای تحقق این امر دانست. همراهی فعالان بخش خصوصی با دکتر واعظی نیز حکایت از آن دارد که بدنه مدیریتی و کارشناسی بخش خصوصی در ایران، امکان و اشتیاق لازم را برای اجرایی کردن برنامه‌ها و سیاست‌های دولت محترم در این حوزه را دارد.
امید است که توسعه همکاری‌های دو جانبه با ایتالیا و فرانسه و سایر کشورهای پیشرفته در حوزه فاوا منجر به شکوفایی بیشتر کشور شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">