ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بیانیه های صادره از سوی کمیساریای عالی حقوق بشر و برخی گزارشگران ویژه در مورد ناآرامی های اخیر، بیانیه ای صادر کرد و اعلام داشت: اینترنت هرگز در کشور قطع نشده و مردم به راحتی در شبکه ملی با هم ارتباط داشته و از اطلاعات مختلف برخوردار بودند
فناوران- دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل 28 آبان ماه، درباره اعتراضاتی که پس از گرانی بنزین در ایران رخ داد بیانیه ای صادر کرد.
در بخشی از این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه قطعی اینترنت سبب شده بررسی جزییات برای این نهاد بین المللی سخت باشد آمده است: «از آنجا که ایران یک کشور عضو در میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است، ما از مقامات ایرانی می خواهیم که به حق آزادی بیان و حق تجمعات مسالمت آمیز، آن گونه که در میثاق، که از نظر بین المللی الزام آور است، احترام بگذارند.
ما همچنین از دولت می خواهیم که بلافاصله دسترسی ایرانیان به اینترنت و سایر روش های ارتباطی را، که اجازه آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات می دهند، دوباره برقرار کند».
همچنین پنج تن از برندگان جایزه نوبل صلح در نامه ای، خواسته های مختلفی را از دولت ایران مطرح کردند که یکی از آنها رفع محدودیت اینترنت در ایران بود.
در پاسخ به این بیانیه ها، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد و در آن ضمن تاکید بر این که ایران اعتراض را حق مردم می داند و اعتراضات مسالمت آمیز را به رسمیت می شناسد، نسبت به قطع اینترنت واکنش نشان داد.
به گزارش میزان در بخشی از بیانیه ستاد حقوق بشر قوه قضاییه آمده است: «در بیانیه سخنگوی کمیسرعالی از قطع اینترنت احساس نگرانی شده و آن را مغایر با حق آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات دانسته اند! در حالی که اینترنت هرگز در کشور قطع نشده و مردم به راحتی در شبکه ملی با هم ارتباط داشته و از اطلاعات مختلف برخوردار بودند».
در ادامه آمده است: «نکته شگفت انگیز این است که ظاهراً در نظر برخی تنها مطالبی که از منابع «مدعی» اطلاع رسانیِ غربی تولید می شود، «اطلاع» محسوب می گردد! چگونه نقش خرابکارانه رسانه های مجازی و غیرمجازی غربی اروپایی در تشویق مردم به خشونت، کشتار، دروغ پراکنی و تشویش اذهان، «دسترسی به اطلاعات» نامیده می شود؟! آیا برای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد این حجم از تجاوز به فکر، روان و زندگی فردی و جمعی مردم دنیا خلاف حقوق بشر نیست؟»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">