ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرانه پستی کشور ۲ برابر شد

| يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

برمبنای گزارش دفتر بررسی های فنی و اقتصادی وزارت ارتباطات، سرانه سالانه پست برای هر نفر در کشور ۶.۲۱ مرسوله است؛ درحالیکه تا پایان شهریور ۹۵ سرانه پست ۳.۰۷ مرسوله به ازای هرنفر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات، آخرین وضعیت استفاده ایرانیها از خدمات پست را به عنوان یکی از خدمات زیربنایی ارتباطات در کشور تا پایان سال ۹۵ اعلام کرد. استفاده از خدمات پستی به عنوان یکی از ارکان توسعه حمل و نقل، می تواند تاثیر مستقیم و کارآمدی بر شاخص های کلان اقتصادی کشور داشته باشد.

براساس اعلام وزارت ارتباطات، علاوه بر خدمات دهی شرکت ملی پست، ۱۶ شرکت در استانهای مختلف کشور در زمینه پست فعالند و خدمات پستی ارائه می دهند.

بررسی ها نشان می دهد که سرانه سالانه مرسولات پستی در سال ۹۵ به ازای هر فرد به طور متوسط، ۶.۲۱ مرسوله است و این درحالی است که تا شهریور سال ۹۵ سرانه هر ایرانی از پست ۳.۰۷ مرسوله بوده است. این آمار نشان از افزایش دوبرابری سرانه مرسولات دارد.

برآورد استفاده از خدمات پست در استانهای مختلف نشان می دهد که سمنان، تهران، یزد و مرکزی بیشترین سرانه مرسولات پستی را دارند به نحوی که سرانه پست در سمنان ۱۵.۵ مرسوله، در تهران ۱۳.۵ مرسوله و در یزد ۱۰ مرسوله در سال است. این درحالی است که سرانه پست در کردستان، فارس و همدان کمتر از ۳ مرسوله عنوان شده و این استانها در انتهای جدول میزان سرانه مرسولات پستی در سال ۹۵ قرار دارند.

درهمین حال تا پایان سال ۹۵ میزان ترافیک کل مرسولات پستی در کشور به ۴۹۵ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۱۱۱ مرسوله پستی رسیده و این درحالی است که تا پایان شهریورماه سال ۹۵ میزان ترافیک کل مرسولات پستی در کشور ۲۴۴ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۵۲ مرسوله بوده و از این حیث نیز رشد حدود ۲ برابری اتفاق افتاده است.

از حیث میزان ترافیک کل مرسولات پستی نیز تهران با جابجایی ۱۷۰ میلیون مرسوله در صدر جدول و خراسان رضوی با جابجایی ۴۰ میلیون مرسوله پستی بعد از تهران قرار دارد. طبق این ارزیابی ها، جابجایی مرسولات پستی در استانهای ایلام، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد، نزدیک به صفر است.

هم اکنون ۶ هزار و ۳۱۹ واحد پستی شهری، ۹ هزار و ۲۹۸ واحد پستی روستایی و در مجموع ۱۵ هزار و ۶۱۷ واحد پستی در کشور فعال است که تا شهریورماه سال ۹۵ این آمار از فعالیت ۱۶ هزار و ۱۹۷ واحدپستی در کشور حکایت داشت. براساس این آمار، از تعداد واحدهای فعال پستی در کشور کاسته شده است. 

  • ۹۶/۰۳/۲۱

آمار

شرکت پست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">