ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیل کمیته فضای مجازی در ستاد کل نیرو‌های مسلح

| چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

سردار ابوالفضل شکارچی از تشکیل کمیته محتوای فضای مجازی در ستاد کل نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت: امروز لازم است که افکار عمومی را از چنگ دشمن بیرون آوریم و باورپذیری و اعتماد را در بین مردم گسترش دهیم.
به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در دوازدهمین جلسه شورای راهبردی فضای مجازی نیرو‌های مسلح که در سالن قصر شیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: علی‌رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت فضای مجازی، همچنان وجه غالب میدان و زمین این نبرد در دست دشمنان انقلاب و نظام اسلامی است.

وی فضای مجازی را میدان نبرد تمام‌عیار عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی اعتقادی، علمی و رسانه‌ای معرفی کرد و گفت: چندین مولفه و کلیدواژه مهم برای موفقیت در عرصه فضای مجازی وجود دارد که اگر عمیق‌تر به آن‌ها بپردازیم، پیروزی را حاصل خواهیم کرد؛ همان‌طوری که در دفاع مقدس هرجا اشراف اطلاعاتی بیشتر وجود داشت، طراحی عمیق‌تری صورت می‌گرفت و موفقیت قطعی می‌شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: نمونه اشراف عملیاتی ما در طول هشت سال دفاع مقدس در عملیات والفجر ۸ رقم خورد؛ در این عملیات سطح اشراف عملیاتی بسیار بالا بود به همین دلیل با کمترین هزینه، بیشترین موفقیت را حاصل کردیم؛ لذا اهمیت اشراف اطلاعاتی در فضای مجازی بیشتر از جنگ سخت است؛ چرا که هر قدر اطلاعات بیشتری از این عرصه داشته باشیم، موفقیت بیشتری را خواهیم داشت؛ اما متأسفانه امروز در فضای مجازی همچنان ضعف و کمبود اطلاعاتی وجود دارد.

سردار شکارچی هدفمندی، هوشمندی، هم‌افزایی و سرعت انتشار محتوا را از الزامات فعالیت در فضای مجازی دانست و عنوان کرد: دشمن امروز در فضای مجازی از اصل غافلگیری به‌طور مطلوب استفاده می‌کند و سنجیده و با طرح‌ریزی عملیات انجام می‌کند. آن‌ها روی تناقض‌گویی مسئولین تمرکز کرده‌اند و با هدف سلب اعتماد و باورپذیری مردم فعالیت می‌کنند که منجر به مدیریت و هدایت افکار عمومی می‌شود.

وی به فعالیت مجموعه‌های فضای مجازی نیرو‌های مسلح اشاره کرد و ادامه داد: امروز به برکت زحمات دوستان، دستاورد‌های رو به رشدی را داشتیم؛ اما این دستاورد‌ها فاصله زیادی با وضعیت مطلوب دارند؛ چرا که زمان مطلوب وقتی است که بر دشمن مسلط شده باشیم. امروز لازم است افکار عمومی را از چنگ دشمن بیرون آوریم و باورپذیری و اعتماد را در بین مردم گسترش دهیم.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به موج‌سواری دشمن در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در قم وقتی خبر فوت دو شهروند منتشر شد، شاهد موج‌سواری رسانه‌ای دشمن بودیم که سعی می‌کردند حوزه‌های علمیه که مسئولیت صدور انقلاب را بر عهده دارند را مورد هدف قرار دهند و مباحثی پیرامون «تقابل علم و دین با سلامت» را در دستور کار داشتند؛ متأسفانه ما در این موقعیت شاهد انفعال مجموعه‌ها بودیم.

سردار شکارچی به پیچیده و خطرناک‌تر شدن توطئه‌های دشمن اشاره کرد و گفت: آمریکا، اسرائیل، کشور‌های اروپایی و برخی از کشور‌های سازشکار عربی منطقه تمام ضعف‌های خود را با بستر فضای مجازی جبران می‌کنند در حالی که ما در حوزه اقتدار نظامی به سطحی از بازدارندگی رسیدیم که موجب وحشت آن‌هاست و البته ضعف‌های حوزه مجازی موجب جسارت آن‌ها خواهد شد؛ لذا باید در حوزه محتوا جدی‌تر از گذشته وارد شویم.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح از تشکیل کمیته محتوای فضای مجازی در این ستاد خبر داد و گفت: از مجموعه‌های مختلف نیرو‌های مسلح می‌خواهیم در این حوزه توانمندی‌های دستگاه‌ها را ارائه کنند تا با هم‌افزایی برای رفع خلأهای این حوزه تلاش کنیم.

در ابتدای این مراسم نیز سرهنگ «حیدری» مسؤول فضای مجازی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این مجموعه را ارائه داد. همچنین در این مراسم از هفت بسته موشن‌گرافیک و سه بسته اینفوگرافیک به زبان‌های روسی، انگلیسی، اردو و فارسی رونمایی شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">