ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرشماری سراسری از وضعیت نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات در خانوار ایرانی از روز ۲۹ آبان ماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین دوره آمارگیری از وضعیت دسترسی خانوار ایرانی و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات از ۲۹ آبان ماه جاری به مدت یک ماه و در سراسر کشور انجام می شود.

در این طرح که قرار است توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری مرکز آمار ایران عملیاتی شود، سرشماری در سراسر کشور و از خانواده ها در خصوص نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات در خانه ها، میزان دسترسی ابزارهای فناوری اطلاعات، سواد مرتبط با این فناوری و نیز وضعیت نفوذ اینترنت، کامپیوتر و سایر سرویس های فناوری اطلاعات صورت می گیرد.

پنجمین دوره سرشماری از دسترسی خانواده های ایرانی به ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برمبنای اجرای پروژه نظام پایش شاخص های ICT کشور اجرایی می شود.

پیش از این نیز مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات به مهر گفت: شروع این طرح در سال ۹۶ صورت می گیرد و امیدواریم در ابتدای سال ۹۷ نتایج حاصل از اجرای آن، استخراج شود.

وی افزود: با توجه به تکلیف تعیین شده در قانون برنامه پنجم مبنی بر دستیابی به سهم ۲ درصدی فناوری اطلاعات در تولیدناخالص ملی ، وزارت ارتباطات با همکاری مرکز آمار ایران نسبت به شناسایی وضعیت و تعیین سهم صنعت IT  برای سال ۱۳۹۱ اقدام کرد که در نتیجه سهم صنعت IT  در تولید ناخالص داخلی در این سال معادل نیم درصد محاسبه شد. همچنین نتایج این طرح، در تدوین برنامه ششم توسعه مورد استفاده قرار گرفت.

براری گفت: هم اکنون نیز برای تعیین سهم IT از تولید ناخالص داخلی و نیز نفوذ این فناوری در میان خانوار، پروژه‌ مشابه سال ۱۳۹۱ را با همکاری مرکز آمار ایران در دستور کار قرار دادیم که نتایج حاصله حداکثر تا خردادماه ۱۳۹۷ مشخص و اطلاعات مربوطه در اختیار مراجع ذیربط قرار خواهد گرفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">