ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرشماری رایانه‌های خانگی

| شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۸۵، ۱۰:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

معاون دبیرخانه‌ی شورای عالی انفورماتیک کشور، درباره‌ی روند تولیدات قطعات رایانه‌یی مطلوب و به‌صرفه در کشور، گفت: تولیدات، ارتباط مستقیمی ‌با عرضه و تقاضا دارد؛ در بحث تولیدات رایانه‌یی، نظام صنفی رایانه‌یی کشور در حال ایجاد تسهیلاتی در مناطق محروم کشور جهت دسترسی دانش‌آموزان به رایانه و استفاده از خدمات رایانه‌یی است.
حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: در حال حاضر آمار دقیقی از رایانه‌های موجود خانگی به دلیل توزیع متنوع در کشور موجود نیست و در حال تدوین طرح سرشماری رایانه‌های خانگی کشور می‌باشیم.
او درباره‌ی فیلترینگ سایت‌های اینترنتی در کشور نیز گفت: هر کشوری با توجه به ارزش‌های حاکم بر جامعه‌ی خود، به فیلترینگ بعضی سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی اقدام می‌کند؛ این امر در کشور ایران به منزله‌ی گامی ‌در جهت صیانت از حریم‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی است.
وی افزود: از نظر علمی‌ نمی‌توان برای تکنولوژی حد و مرزی قائل بود و تنها راه مبارزه با پیامدهای مخرب تکنولوژی اینترنتی فرهنگ‌سازی در راه استفاده‌ی مطلوب است.
یوسفی درباره برخورد با جرائم ا ینترنتی در کشور گفت: خوشبختانه با تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای در سطح کشور و نیز تلاش‌های قوه قضاییه در ارایه‌ی ضابطه‌ها و مقرراتی در برخورد با هرگونه جرایم اینترنتی و حمایت از حقوق تولیدکنندگان نرم‌افزاری در سطح کشور، نظام حقوقی مناسبی در حال پیگیری است.
معاون شورای عالی انفورماتیک کشور، افزایش سرعت اینترنت و کاهش قیمت آن را ناشی از بهبود سیستم مخابراتی کشور دانست.

  • ۸۵/۰۴/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">