ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرعت اینترنت دنیا در سال 2012 +جدول

| چهارشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۰، ۰۶:۰۸ ب.ظ | ۲ نظر

ارائه سرعت در حدود 450 مگابایت در ثانیه با هزینه کم که با هزینه تلفن و شبکه های کابلی تلویزیونی در حدود 60 دلار در ماه برای مشتریان آب خواهد خورد، یکی از خدماتی است که قرار است از ماه مارس در قاره آمریکای شمالی به مشتریان عادی و خانگی ارائه شود.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، نمایشگاه معتبر وسایل الکترونیک CES از 10 تا 13 ژانویه در حالی شروع به کار کرده است که کمپانی های بزرگ صنعت الکترونیک و آی تی تمامی دستاوردهای نوین خود را به نمایش گذاشته اند تا در رقابت فشرده تجارت الکترونیک از رقبا جا نمانند.

در این میان شرکت های بین المللی که در زمینه خدمات اینترنت به مشتریان خود اقدام می کنند با ارائه سرعت های اینترنت بسیار پرسرعت، اعلام کرده اند که که سال 2012 میلادی، سال تحول بزرگ در زمینه ارائه سرعت اینترنت های بسیار پرسرعت در جهان خواهد بود.
i ststus.JPG
جدول بالا ضریب نفوذ اینترنت در مناطق مختلف دنیا در سال گذشته میلادی را نشان می دهد. بر اساس جدول بالا ضریب نفوذ اینترنت با سرعت آن رابطه مستقیمی دارد و هر چه سرعت اینترنت بهبود یابد تمایل مردم برای استفاده از آن بیشتر خواهد داشت به طوریکه در قاره آمریکای شمالی حدود 80 درصد مردم به صورت منظم از اینترنت استفاده می کنند.

ارائه سرعت در حدود 450 مگابایت در ثانیه با هزینه کم که با هزینه تلفن و شبکه های کابلی تلویزیونی در حدود 60 دلار در ماه برای مشتریان آب خواهد خورد یکی از همین خدمات است که قرار است از ماه مارس در قاره آمریکای شمالی به مشتریان عادی و خانگی ارائه شود.

برای این که لمس این سرعت بالا راحتتر شود باید گفت که هم اکنون سرعت متوسط اینترنت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا 13.5 مگابایت بر ثانیه و در هشت کشور صنعتی موسوم به G8 در حدود 11.5 مگابایت در ثانیه است. ارائه سرعت 450 مگابایت در ثانیه در حالی قرار است در سال جاری میلادی ارائه شود که هم اکنون در کشور اروپایی استونی به عنوان دارنده بالاترین سرعت اینترنت دنیا به طور متوسط به مشتریان اینترنت 48 مگابایت در ثانیه ارائه می شود و با این حساب در سال جاری میلادی سرعت اینترنت حدودا ده برابر سرعت اینترنت پرسرعت ترین کشور دنیا خواهد شد.

گفتنی است بر اساس آمار شرکت Net Index ایران هم اکنون جزو کشورهایی است که سرعت متوسط اینترنت آن زیر یک مگابایت در ثانیه است و این سرعت در دنیای امروز یعنی تقریبا چیزی معادل وجود نداشتن اینترنت!

  • ۹۰/۱۰/۲۱

نظرات  (۲)

man mimiram vase orate internet iran vaghean che sorati??????????
انشاالله ما هم (ایران) به این سرعت به پشتکار جوانان غیور و زحمت کش و دولت مقتدر خواهیم رسید.به امید انروز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">