ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرعت اینترنت 16 میلیون برابر می‌شود

| شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

دو شرکت آمریکایی مایکروسافت و فیس بوک با همکاری شرکت مخابراتی تله فونیکا سرانجام کابل اتصال اینترنتی زیردریایی جدیدی را تکمیل کردند که سرعت تبادل داده را به شدت افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، کابل یادشده از ظرفیت انتقال داده با سرعت ۱۶۰ ترابیت در ثانیه برخوردار است و لذا ۱۶ میلیون برابر سریع تر از خطوط اینترنتی است که مردم عادی به آن دسترسی دارند.

با استفاده از ظرفیت این کابل اینترنت می توان ۷۱ میلیون فیلم سینمایی را با کیفیت فوق دقیق در عرض یک ثانیه از قاره ای به قاره دیگر منتقل کرد.

کابل اینترنت زیردریایی یادشده Marea نام دارد و در مسیری به مسافت ۶۶۰۰ کیلومتر در اقیانوس اطلس کشیده شده و ساحل ویرجینیا را به بیلبائو در جنوب اسپانیا متصل می کند. کابل یادشده متشکل از ۸جفت کابل فیبرنوری است که در سیم های مسی درهم تنیده شده اند.

عملیات نصب این کابل زیردریایی از آگوست سال ۲۰۱۶ آغاز شد و مهم ترین برندگان نصب آن شرکت های فیس بوک و مایکروسافت هستند که می توانند خدمات خود را با کیفیت و سرعت بیشتری به علاقمندان ارائه دهند. مایکروسافت به تازگی با صرف هزینه ۱.۱ میلیارد دلاری یک پایگاه داده در ویرجینیا تاسیس کرده و آمازون و فیس بوک هم از قبل دارای پایگاه های داده در این بخش از جهان هستند.

پیش از این گوگل برای عقب نماندن از رقبا هزینه تکمیل کابل اینترنت زیردریایی با سرعت ۶۰ ترابیت در ثانیه را تامین کرده بود. این کابل با طی مسیری ۹۰۰۰ کیلومتری غرب امریکا را به ژاپن متصل می کند.

  • ۹۶/۰۷/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">