ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرقت اطلاعات دفاعی سایبری آمریکا

| يكشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

هکرهای روس با استفاده از یک آسیب پذیری در نرم افزار شرکت امنیتی کاسپراسکی موفق شدند، اطلاعات حساس دفاع سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا را سرقت کنند.

به گزارش فارس به نقل از تک نیوز ورلد، این حمله هکری در سال 2015 رخ داده و داده های یادشده از رایانه یک پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا به سرقت رفته است. این داده ها برای فعالیت در منزل در اختیار وی قرار گرفته بود.

از جمله اطلاعاتی که به دست هکرهای روس افتاده می توان به ابزار هکری و دیگر اطلاعات حساسی اشاره کرد که در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است. آژانس مذکور از ابزار هکری برای جاسوسی سایبری در خارج از این کشور استفاده می کرد.

پیمانکار مذکور در واحد عملیات دسترسی یکپارچه آژانس امنیت ملی آمریکا مشغول به کار بود که یک واحد نخبه برای اقدامات هکری محسوب می شود.

آژانس امنیت ملی آمریکا در واکنش به انتشار این خبر مدعی شده از رویکردی چندلایه برای حفظ امنیت خود استفاده می کند و تلاش می کند داده های مربوط به خود را مخفی نگهدارد.

آژانس امنیت ملی آمریکا بخشی از وزارت دفاع این کشور است که با بسیاری از شرکت های امنیتی و موسسات فناوری ارتباطی تنگاتنگ و دوستانه دارد.

  • ۹۶/۰۷/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">