ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با وجود زمینه ها و اهداف جدیدی که طی ماه های اخیر برای گسترش فعالیت های مخرب در وب ایجاد شده است، کارشناسان امنیتی هنوز سرقت پول و کسب در آمدهای غیر قانونی را بزرگترین تهدید سال آینده میلادی علیه کاربران اینترنت می دانند .

بسیاری از متخصصان فن آوری اطلاعات و ارتباطات، سال آینده میلادی را سالی دشوار برای شرکت های امنیتی، کاربران اینترنت و سازمان های ارائه کننده خدمات آنلاین می دانند .

بر اساس جدیدترین تحقیقات و بررسی های شرکت امنیتی Panda Security، سرقت الکترونیکی پول که از چند سال گذشته تا کنون روندی صعودی داشته است، همچنان به عنوان مهمترین انگیزه فعالیت های خرابکارانه و غیرقانونی در سال 2008 میلادی مطرح خواهد بود .

در این راستا فعالیت هایی نظیر نفوذ های نامحسوس ، سرقت اطلاعات محرمانه و کلاهبرداری های آنلاین، با حفظ روند رو به رشد خود، طیف وسیعتری از کاربران رایانه را تهدید خواهند کرد .

بر اساس اعلام پاندا، افزایش کلی تعداد و تنوع کدهای مخرب رایانه ای، افزایش سطح انتشار تروژان هایBanker به منظور سرقت اطلاعات مالی اعتباری کاربران و هم چنین افزایش استفاده از روانشناسی اجتماعی برای فریب کاربران غیرحرفه ای و ناآگاه اینترنت، وضعیت های خاصی هستند که مانند سال های گذشته، روند طبیعی ، منطقی و صعودی خود را حفظ خواهند کرد.

علاوه بر این، ایجاد زمینه های کاملاً جدید برای گسترش فعالیت های مخرب، وضعیت جهانی امنیت اطلاعات در سال 2008 را با مشکلات و آسیب پذیری های بیشتر مواجه خواهد ساخت. سیستم های عامل جدید اپل، خدمات VoIP، پایگاه های گسترش Web 2.0 نظیرMy space یاFacebook ، بازی های آنلاین، تجهیزات ارتباطی مهم و مشهور چون iPhone، gPhone و ... نیز از اهداف جدید و مورد توجه هکرها محسوب خواهند شد.

شرکت های امنیتی نیز در سال آتی میلادی، شاهد چالش های بسیار جدی خواهند بود که افزایش پیچیدگی کدها و حملات مخرب و نیز کاربرد فن آوری های پیشرفته در تولید و انتشار ویروس های چند ریختی (Hybrid)، مهمترین آنها به حساب می آیند.

ابزار نصب نرم افزار های مخرب با قابلیت یافتن حفره های امنیتی در شبکه ها و به ویژه سرورها، افزایش حفره های امنیتی ترمیم نشده، bot ها و تروژان های پیشرفته با قابلیت کنترل و هدایت از دوردست در کانال های IRC، شبکه های P2P (اشتراک فایل) و حتی از طریق پروتکل HTTP، به عنوان سایر مشکلات جدی تولید کنندگان ابزار و راهکارهای حفاظتی اعلام شده است.

بنا بر ادعای PandaLabs، لابراتوارهای امنیتی پاندا، ابزار و نرم افزارهای امنیتی کارآمد برای مقابله با تهدیدات جدید امنیتی در سال 2008 و به ویژه در سال های بعد از آن، ناگزیر از انطباق با روند تحول و تکامل کدهای مخرب هستند؛ زیرا در طی سال های آتی و به تدریج، راهکارهای معمول و سنتی حفاظت از اطلاعات، از رده خارج خواهند شد و امنیت اطلاعات، تا حد زیادی به یک مقوله آنلاین با قابلیت واکنش سریع تبدیل خواهد گردید.
منبع خبر Panda Security Press Room

ترجمه: اسماعیل ذبیحی

  • ۸۶/۱۰/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">