ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک مدیر ارتباطاتی مهمترین دغدغه اپراتورهای تلفن همراه را دریافت فرکانس مناسب برای ارایه خدمات پهن باند اعلام کرد و گفت: پهنای باند فرکانسی اپراتورها برای توسعه نسل های بالاتر باید چند برابر شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، «حمیدرضا نیکوفر» در سمینار بین المللی نسل پنجم ارتباطات در سالن اجلاس سران ادامه داد: کل پهنای باند فرکانسی اپراتورها نزدیک به 180 مگاهرتز است که در دو سال آینده برای توسعه نسل های بالاتر ارتباطی این مقدار باید به چندین برابر برسد.
نیکوفر تصریح کرد: ایران در سال های آینده فقط در بخش تلفن همراه به دستکم 500 مگاهرتز فرکانس نیاز دارد.
وی افزود: فرکانس، چالش اصلی اپراتورهای ایرانی در توسعه فناوری LTE است. با فرکانس های کنونی توسعه نسل چهار به سختی صورت می گیرد و باید برای اختصاص 6 گیگاهرتز فرکانس، نقشه راه توسعه داشته باشیم.
نیکوفر گفت: برای تعیین نقشه راه توسعه باند پهن، شاید اروپا بهترین الگو برای اقتباس قوانین و استاندارد ها نباشد. از سوی دیگر شاهد پیشرفت چین در این حوزه هستیم و اپراتورهای چینی جزو بزرگ ترین ها در دنیا به شمار می روند.
وی افزود: چین سه اپراتور بزرگ دارد اما اگر می خواست از سیاست کشورهای اروپایی پیروی کند، باید 40 تا 50 اپراتور می داشت.
قائم مقام مدیرعامل همراه اول سرمایه گذاری این شرکت در شبکه های نسل 3و 4 را نزدیک به یک میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: نسل پنجم تلفن همراه (5جی) فقط در زمینه تلفن همراه و مخابرات نیست و همه صنایع مانند خودرو، بیمه، حمل و نقل، پزشکی و شهرسازی باید در این زمینه تصمیم گیری کنند تا بهره وری اقتصادی از این فناوری بالا برود.
در سمینار بین المللی نسل پنجم ارتباطات (Tehran5G) که صبح دوشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، جمعی از مسوولان، مدیران و کارشناسان تلفن همراه حضور داشتند و برخی چهره هایی بین المللی درباره فناوری نسل پنجم تلفن همراه سخنرانی کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">