ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از راه‌اندازی سرویس شناسایی منطقه تماس افراد با اورژانس 115، خبر داد.

به گزارش فارس، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با همکارانم در بخش‌های مختلف تبادل نظر کردیم و مقرر شد در کمتر از یک ماه، سرویسی راه‌اندازی کنیم که وقتی فردی با موبایل با اورژانس 115 تماس می‌گیرد، محدوده تماس او را به اورژانس اعلام کنیم که در این صورت فقط نیاز به آدرس دقیق است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم محل تماس افراد با اورژانس را به صورت نقطه زنی داشته باشیم، حریم شخصی افراد نقض خواهد شد و به همین خاطر منطقه محل تماس را به اورژانس 115 اعلام می‌کنیم و امیدواریم که این سرویس زودتر برای اورژانس 115 راه‌اندازی شود. البته اورژانس خصوصی نیز تقاضای راه‌اندازی این سرویس را داشته است.

نظرات  (۱)

با سلام و عرض ادب جهت اطلاع همکار محترم عرض مینمایم برای حفظ حریم شخصی افراد پیشنهاد ذیل بسیار مفید میباشد
حریم خصوصی افراد زمانی که بدون مجوز شخص باشد استدلال درستی است لاکن با راهکارهای متفاوت میتوان بدون منع قانونی و سوء استفاده به ماموریت پرداخت .
ا- سازکار نرم افزاری تهیه نمود که با ارتباط شخص  با 115  و یا سرویس های خدماتی دیگر  تایید ارسال موقت موقغیت به صورت محدود مجوز لازم برای نقطه تماس از شخص تماس گیرنده به مرکز 115 صادر شود البته این ساز و کار صرفا برای 115 نه بلکه برای 125 - و انواع سازمانهای خدماتی موثر میباشد . و دقیقا حفظ حریم خصوصی نیز صورت پذیرفته است . در خصوص تلفن های عمومی و منزل نیز میتوان با استفاده از انواع روشها تایید را از شخص اخذ نمود مثلا در فرایند مربوطه جنانچه شماره 115 و یا 124 و یا 110 و غیره گرفته شده و درخواست خدمات صورت پذیرفت پس از اخذ شماره خدمت از 115 و پانچ آن توسط فرد درخواست دهنده آدرس مذکور از بانک اطلاعات مشترکین مخابرات به سازمان مربوطه در فیلد شماره خدمت ارسال گردد و انواع راه کارهای دیگر که از حوصله خارج است ممنونم با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">