ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سریال هک‌ها به مک‌دونالد و فولکس رسید

| شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

طی یک حمله هکری اطلاعات مشتریان رستوران های زنجیره ای مک دونالد در کره جنوبی و تایوان فاش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد اعلام کرد اطلاعات برخی از مشتریانش در کره جنوبی و تایوان فاش شده است. به این ترتیب مک دونالد تازه‌ترین شرکت بین المللی است که هدف حملات سایبری قرار می‌گیرد.

هکرها به آدرس ایمیل، شماره موبایل و آدرس‌های کاربران دسترسی یافته‌اند. البته اطلاعات پرداخت کاربران فاش نشده است.

در بیانیه مک دونالد آمده است: هرچند ما پس از مشخص شدن حمله سایبری، دسترسی هکرها را مسدود کردیم، اما تحقیقات ما نشان داد آنها به تعداد اندکی از فایل‌های حاوی اطلاعات شخصی کاربران دسترسی یافته‌اند.

این مجموعه رستوران اعلام کرد اقدامات لازم برای اطلاع رسانی به رگولاتورها و مشتریان را اتخاذ خواهد کرد.

اخیراً حملات سایبری به شرکت‌های مختلف از جمله کلونیال پایپ لاین و جی بی اس، عملیات‌های آنها را مختل کرده است.

چند شرکت مجبور شده‌اند با پرداخت باج، سیستم‌هایشان را دوباره فعال و تولید را آغاز کنند. البته به گفته مک دونالد عملیات‌های این شرکت تحت تأثیر حمله سایبری قرار نگرفته است.

 

اطلاعات مشتریان فولکس واگن سرقت شد
اطلاعات حساس بیش از ۳ میلیون مشتری و خریدار احتمالی فولکس واگن و شرکت خودروسازی زیر مجموعه آن در آمریکا و کانادا سرقت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، برخی اطلاعات مشتریان فولکس واگن و آئودی (برند لوکس و زیر مجموعه خودروسازیVW) در آمریکا و کانادا فاش شده است.

اطلاعات تماس بیش از ۳ میلیون مشتری یا خریدار احتمالی این برند از یک شرکت پیمانکار که با خودروسازان همکاری می‌کند، سرقت شده است.

اطلاعات سرقت شده شامل شماره تماس، آدرس ایمیل، آدرس پستی و در برخی موارد شماره پلاک خودرو بوده است. در برخی موارد حتی شماره گواهینامه و شماره تأمین اجتماعی و تاریخ تولد افراد نیز سرقت شده است.

فولکس واگن تاکنون با ۹۰ هزار نفر از افرادی تماس گرفته که اطلاعات شان فاش شده و بیشتر آنها مشتری یا خریدار آئودی بوده‌اند.

طبق اطلاعات موجود این اطلاعات سرقت شده، مربوط به سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ میلادی بوده است. این اطلاعات که برای مقاصد بازاریابی جمع آوری و ذخیره شده بودند، در یک فایل بدون اقدامات ایمن سازی قرار داشتند.

 


مشاور دولت آمریکا در زمینه طرحهای امنیتی هک شد 
شرکت سول اورینز که در زمینه اجرای طرح‌های امنیتی به بخش‌های مختلف دولت فدرال آمریکا مشاوره می‌دهد، تازه‌ترین قربانی یک حمله باج افزاری بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، این حمله توسط گروه باج افزاری رویل انجام شده است. شرکت سول اورینز قبلاً به نهادهای دولتی مهمی مانند اداره ملی امنیت هسته‌ای نیز مشاوره داده است.

سول اورینز اعلام کرده از وقوع یک حادثه امنیت سایبری در ماه می گذشته مطلع شده است.

بر اساس اطلاعاتی که در این زمینه در بخش تاریک وب یا دارک وب منتشر شده، صورت حساب‌های مربوط به خدمات مشاوره و نیز جزئیات مرتبط با طرح‌های تحقیقاتی اجرا شده با بخش‌های انرژی و دفاعی دولت آمریکا به دست هکرها افتاده است.

شرکت Sol Oriens پنجاه نفر پرسنل در آلبوکرک واقع در نیومکزیکو دارد و در حال تحقیق در مورد دسترسی غیرمجاز به برخی اسناد ذخیره شده بر روی سیستم‌های رایانه‌ای خود است.

بررسی این اسناد کماکان در جریان است. افشای هویت بسیاری از کارکنان سول اورینز و نیز مؤسسات دولتی طرف قرارداد با این شرکت در اسناد سرقت شده توسط هکرها موجب نگرانی شده است.

  • ۰۰/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">