ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سند تجارت الکترونیکی تدوین می شود

| چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۸۷، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر بازرگانی از برنامه این وزارتخانه برای تهیه و تنظیم سند تجارت الکترونیکی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود موحدی امروز در یک نشست خبری گفت: هدف از اجرای طرح تحول اقتصادی آماده سازی برای ایفای نقش بازیگران عرصه اقتصاد در جایگاه خود است که در این راستا فناوری اطلاعات در این موضوع باید نقش خود را به خوبی ایفا کند، این درحالی است که بدون ایفای نقش موثر فناوری اطلاعات، تحول اقتصادی امری طولانی مدت و دیربازده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی افزود: در بحث شناسایی اقشار مختلف مردم برای هدفمند کردن یارانه نیز نیاز به سامانه های اطلاعاتی است که البته این سامانه ها باید تبادل اطلاعات داشته و تحلیلهای مشترکی ارائه دهند، در این راستا انسجام این سامانه ها نیز موضوع مهمی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: یکی از آثار مبارک پیاده سازی طرح تحول اقتصادی این است که فناوری اطلاعات در چارچوبهای اقتصادی، عملی و تصمیم گیری نقش بارز و موثر خود را به ظهور می رساند که تا حدودی نیز این موضوع در حال پیشرفت است. به همین ترتیب به نظر می رسد یکی از الزامات تحول اقتصادی در کشور توجه بیشتر به بحث تجارت الکترونیک نه به مفهوم اینکه اینکه سازوکارهای سنتی خود را به سمت الکترونیکی شدن ببریم بلکه فضای آتی تجاری را فضای الکترونیکی کنیم.

به گفته موحدی، قالب طرحهای تجارت الکترونیک به نحوی به موضوع فناوری اطلاعات و در مواردی به تسهیل تجارت الکترونیک و قاعده مندسازی فضای الکترونیک برمی گردد. البته موضوعاتی نیز در بحث تحول در نظام بانکی با رویکرد بانکداری الکترونیک و ایجاد زیرساختها برای الکترونیکی کردن تجارت مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: وظایف دستگاهها دربرنامه جامع تجارت الکترونیک مصوب هیئت دولت مشخص شده که به طور جدی در حال پیگیری است چراکه باور داریم استقرار تجارت الکترونیک نیاز به فضای همدلی دارد، در غیر اینصورت با برنامه های ابلاغی منفعل نمی توان به نتیجه رسید.

موحدی اظهار داشت: در صدد تدوین سند تجارت الکترونیک هستیم که جزء اسناد بسته های اجرایی است که دولت تهیه کرده که امید می رود سند مشخص برنامه جامع دوم تجارت الکترونیک که به دولت پیشنهاد شده، تصویب شود. از سوی دیگر مشکلات اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز که دچار معضلاتی بوده رفع شده و کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک در دولت نیز آن را پذیرفته است.

معاون وزیر بازرگانی گفت: با مرکز آمار ایران تفاهم شده که چارچوبی را برای اندازه گیری کاربرد تجارت الکترونیک در کشور تدوین کنیم. در این راستا مطابق آمارها، تا شهریور امسال برآوردها حاکی از این است که در سال گذشته 2500 میلیارد تومان پرداخت الکترونیکی در فروشگاهها انجام شده و از طریق پرداخت اینترنتی نیز 100 میلیارد تومان مبادله انجام شده است.

  • ۸۷/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">