ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سند راهبردی جامعه‌اطلاعاتی نقد و بررسی می‌شود

| يكشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۲:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

به همت دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، سومین هم‌اندیشی نخبگان فناوری اطلاعات در خصوص سند راهبردی جامعه‌اطلاعاتی ایران، 26 اردیبهشت ماه مقارن با روز جامعه اطلاعاتی برگزار می‌شود.

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، سند راهبردی جامعه‌اطلاعاتی ایران در قالب ارائه تصویر کلان جامعه اطلاعاتی در ایران و محورهای راهبردی مطرح در شکل‌گیری جامعه اطلاعاتی توسط دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی تدوین و به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

بن‌مایه اصلی این سند حاصل بومی‌سازی روش‌شناسی مرکز توسعه بین‌الملل موسوم به CID است که محور اصلی و تاکید خود را نه بر خود فناوری اطلاعات و ارتباطات، بلکه بر اساس جامعه شبکه‌ای بنا نهاده است. رویکرد یاد شده تناسب بیشتری با اهداف دبیرخانه دارد و به دنبال آن است که نشان دهد آنچه محور اصلی توسعه ملی است، اطلاعات و محتواست.

این سند با استفاده و عنایت به بسیاری اسناد مربوطه از جمله سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های پنج‌ساله جمهوری اسلامی ایران، سند راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات، سند راهبردی تجارت الکترونیک، سند ملی سلامت، پیش‌نویس نقشه جامع علمی کشور، سند جامع فناوری اطلاعات،طرح تکفا 1 و 2، پیش‌نویس طرح تسما و بسیاری از اسناد دیگر تدوین شده است و بخش‌های پنج‌گانه سند و بسیاری از زیربخش‌های آن همچون دولت الکترونیک، نه فقط به صورت یک رویکرد فناورانه بلکه با رویکردی اجتماعی-سیاسی بوده و دارای ابعاد حاکمیتی-مدیریتی در علوم انسانی است.

این هم‌اندیشی صبح روز 26 اردیبهشت‌ماه در محل کتابخانه ملی ایران با حضور اساتید و کارشناسان حوزه برگزار خواهد شد.

  • ۸۸/۰۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">