ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سودجویی از کودکان در فضای مجازی جرم است

| چهارشنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به کارگیری کودکان در فضای مجازی با هر هدفی مصداق جرم است و باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد، هنوز قانون مشخصی برای مقابله با این آسیب نداریم اما می‌توان از ظرفیت قوانین فعلی برای مبارزه با برخی معضلات اجتماعی پیروی کرد.
علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خانه ملت در مورد استفاده از کودکان برای تبلیغ، در فضای مجازی گفت: کودک کار در فضای مجازی پدیده نوظهوری است، در طی چند سال اخیر با رشد شبکه‌های اجتماعی این معضل با برنامه ریزی در سایه سایر نامدیریتی شدت گرفته است. در شرایطی که بسیاری از کودکان شیک‌پوش با اهداف اقتصادی توسط والدین یا افراد مختلف در این فضا وادار به کار می‌شوند، که آسیب‌های متعددی را به همراه داشته‌ است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس‌ شورای اسلامی افزود: کودکان را بازیچه اهداف خود قرار دادن بدترین نوع خصومت محسوب می‌شود، آنها امانت‌های الهی هستند و باید در جهت کمال انسانی پرورش یابند، در نظر بگیریم که در  مسیر تربیت کودک به سمتی حرکت کنیم که آنها ابزارى براى سودجویی نباشند.

 عنابستانی یادآور شد: هرگونه بهره جویی از کودکان برای رسیدن به اهدافی از قبیل مسائل اقتصادی و یا جذب مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی سودجویی علیه آنها محسوب می‌شود و این اقدامات خلاف قانون، عرف و ظرفیت انسانی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس‌ شورای اسلامی به کارگیری کودکان در فضای مجازی را مصداق جرم دانست و تاکید کرد: به کارگیری کودکان در فضای مجازی با هر هدفی مصداق جرم است و باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد، هنوز قانون مشخصی برای مقابله با این آسیب نداریم اما می‌توان از ظرفیت قوانین فعلی برای مبارزه با برخی معضلات اجتماعی پیروی کرد. ساختار قضایی کشور نباید مسائل مهم حقوقی را به بهانه نبود قوانین منتظر بگذارد.

وی ادامه داد: سوء استفاده از کودکان در فضای مجازی تنها مختص به کشور ما نیست، متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی این معضلات در سطح جهانی همه گیر شده است، امروزه شاهد قربانى شدن کودکان کار به صورت مدرن در شبکه های مجازی هستیم.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: برای بازدارندگی و مقابله با معضلاتی نظیر سوء استفاده از کودکان در فضای مجازی می‌توان از قوانین فعلی استفاده کرد، اگر دولت خلاء قانونی در تمام حوزه‌ها به ویژه در راستای حمایت از کودکان در فضای مجازی احساس می‌کند لایحه به مجلس ارسال کند و تا زمانی هم که اتفاقی رخ نداده می‌توان از ظرفیت قوانین موجود استفاده کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">