ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سود سهام مخابرات سالانه محاسبه می شود

| جمعه, ۲۵ خرداد ۱۳۸۶، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ودایع مشترکین برای تبدیل شدن به سهام به طور قطع به روز محاسبه نخواهد شد.

دکتر صمد مومن بالله، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب، اظهارداشت: ودایع مشترکین تلفن ثابت و همراه به صورت امانت در دست شرکت مخابرات ایران بوده است و طبق قرارداد به مشترک بازگردانده می‌‏شود.

وی، ادامه داد: اگرچه ودایع مشترکین صرف توسعه شبکه مخابرات کشور شده است؛ اما مشترک در زمان پرداخت این ودایع نسبت به این موضوع آگاه شده است.

دکتر مومن بالله، با تاکید بر این که نرخ تلفن ثابت که تاکنون مشترک از آن استفاده می‌‏کرد به قیمت روز نبوده بلکه یارانه‌‏ای بوده است، تصریح کرد: در قرارداد مخابرات در زمان تحویل خطوط تلفن به مشترکین چیزی تحت عنوان این که به ودایع سود تعلق بگیرد نیامده است، به همین دلیل کسانی که مایل نیستند ودایع آن‌‏ها به سهام تبدیل شود می‌‏توانند عدم تمایل خود را اعلام کنند.

معاون وزیر ارتباطات، با بیان این که در این زمینه جوسازی رسانه‌‏ای صورت گرفته است و افکار را معطوف به مسئله‌‏ای خاص کرده‌‏اند، گفت: درصد مشترکینی که ودایع آن‌‏ها نزد مخابرات 2 هزار تومان بوده بسیار کم است؛ اما جوسازی‌‏ها باعث شده است که این درصد کم به کل مشترکین تعمیم داده شود.

دکتر مومن بالله، در خصوص سود سالیانه مشترکین از سهام مخابرات، گفت: سود سهام شرکت‌‏های مخابراتی روی قبوض مشترکین به صورت سالیانه محاسبه خواهد شد.

وی، ادامه داد: سود سهام شرکت‌‏های مخابراتی به عنوان طلب مشترکین از کارکرد قبوض آن‌‏ها کسر می‌‏شود.

مومن بالله، ارزش سهام شرکت مخابرات را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: تبدیل ودایع به سهام قطعا به سود مشترکین خواهد بود.

وی، عدم اطلاع رسانی کامل را دلیلی بر ایجاد شک و شبهه در دل مشترکین مخابرات عنوان کرد و یادآورشد: نتیجه نهایی این حرکت با توجه به سیاست‌‏های خصوصی‌‏سازی در کشور به سود مشترک خواهد بود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات، به روز محاسبه نشدن ودایع مشترکین برای تبدیل سهام را بحثی کارشناسی و با نقطه نظرات کلیه نهادهای مربوط در امر خصوصی سازی عنوان کرد و گفت: این مسئله که مردم در کلان کشور سهامدار شوند به نفع همه است و باید فارغ از فضای جوسازی به آن پرداخته شود.

  • ۸۶/۰۳/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">